Hlavním důvodem změny je to, že stárnoucí elektronické zařízení označovalo jízdenky stále častěji s chybami. Lidé si občas stěžovali, že jim systém přičetl méně minut, než na jak dlouhou dobu si jízdenku zakoupili. „Za těch čtrnáct let provozu systém stárne a objevuje se zvýšená poruchovost. Zcela nový odbavovací systém si nemůžeme v této době ještě pořídit, takže jsme se rozhodli přejít na označování reálným časem,“ vysvětlil ředitel Dopravního podniku Ostrava František Kořínek.

Označování aktuálním časem je jednodušší, čidla nemusejí vyhodnocovat čárový kód a zjišťovat, o jaký typ jízdenky se jedná. Stárnoucí zařízení by už proto nemělo v označování jízdenek chybovat. „Povinnost cestujících zkontrolovat si údaje na jízdence ale zůstává,“ upozornil mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht s tím, že případnou chybu má cestující nahlásit řidiči, který údaj opraví.

Pracovníci dopravního podniku teď musejí přeprogramovat téměř tři tisíce označovačů v tramvajích, autobusech i trolejbusech. A to jim pár dnů zabere. V době od 3. do 5. července se tedy může stát, že v některých vozech už budou označovače aktuální čas tisknout, ale jiné ještě pojedou „postaru“. Postupně, v delším časovém úseku, se také vymění stávající jízdenky za ty, na kterých bude přeškrtnutý nápis – Platí do. Na nový systém přejdou také další regionální dopravci, kteří mají ve vozidlech shodné typy označovačů.

Do budoucna chce dopravní podnik celý systém obnovit, nebo ho zcela vyměnit. Spuštění přes dva roky připravovaného projektu Moravskoslezské karty, který počítal s výměnou za univerzální čipové karty, bylo ale nedávno městem Ostravou na rok pozastaveno.