Cestovní kanceláře úbytek klientů téměř nezaznamenaly. Co se však alespoň trochu mění, je mírný odklon od autobusových zájezdů, lidé si již zřejmě více zvykli na létání a pohodlí, které nabízí.

„Krizi nepociťujeme, lidé zachovávají své zvyky a na dovolenou jezdí,“ řekla Dagmar Ježková z Cestovní kanceláře Fischer v Havířově. „Opravdu nejvíce z naší nabídky lákají pobyty v arabských státech, to znamená na Turecké riviéře nebo v Egyptě,“ potvrdila.

Egypt a Turecko jsou ostatně lákavými destinacemi již několik let, což zaznamenávají nejen české cestovní kanceláře. Například do Turecka v posledních letech jezdí především hodně Němců.

Nákup v první slevě nebo „poslední minutě“ záleží na věku. „V prvním období nakupují rodiny s dětmi, protože pro děti nabízíme slevy nebo pobyt zdarma. A v nabídce last moment naopak nakupují mladí lidé,“ uvedla Pavlína Veselá z havířovské kanceláře Exim Tours. I ona zaznamenala rostoucí zájem právě o Turecko, Egypt a Tunis.

Stagnaci zájmu o letecké pobytové zájezdy přiznává cestovní kancelář Čedok. „Zájem je na srovnatelné úrovni s loňskou sezonou. Mírný pokles zájmu jsme zaznamenali u autokarových zájezdů, a to především do Chorvatska,“ sdělil mluvčí cestovní kanceláře Tomáš Brejcha.

„Zájem je nadále o kvalitnější ubytovací kapacity s polopenzí či all inclusive. Rozdíl oproti několika minulým letním sezonám je, že roste zájem po kratší dovolené – 8 dní. Dříve byl větší zájem o 11 až 12 denní pobyty,“ doplnil mluvčí.