„Závadu jsem nahlásila 20. července. Když přišel vytrvalejší déšť, tak se voda ze svodů začala vylévat na stěny, které se promáčely až do bytů. Po týdnu jsem byla situaci osobně urgovat v sídle RPG v Příčné ulici. Tam mi pouze sdělili, že mají tuto událost evidovanou v počítači, ale ne jako urgentní, takže jsem jim zopakovala, že urgentní určitě je, ale opět se nic nedělo. Byla jsem těsně před porodem, a proto jsem nechtěla dítě přivést do plesnivého bytu, takže jsem potřetí urgovala závadu i na bezplatné lince, a zase nic,“ vysvětlila Libuše Grélová, která se z porodnice chtěla vrátit raději k rodičům a počkat na to, až bude byt zcela v pořádku. Sama je navíc alergička a měla tudíž obavu i ohledně svého zdraví.

Prosakující voda vykonala v bytě své. Poničena byla nová malba stěn a v některých místech se objevila plíseň. Vodou utrpěl i nábytek.

Situace se rychle změnila až po dotazu Deníku. Dva dny po doručení otázek, které se zmiňovaného bytu a oprav dotýkaly, RPG okap opravila a v nejbližších dnech už má pracovat na opravách přímo v bytě. Souvislost s dotazem Deníku však firma nevidí.

„Je to opravdu jen shoda okolností. Hlavním důvodem odkladu byla nemoc vedoucího provozu, který má opravy na starost. Po jeho příchodu se pak musely nejdříve vyřešit akutnější problémy, které se bohužel nahromadily, takže i proto zpoždění trochu narostlo. Informoval jsem se, že nešlo o velké zatékání do bytu, ale pouze o prosakování, které se na stěně projevilo asi metrovou skvrnou. Každopádně situaci s okapem jsme už vyřešili a závady v bytě opravíme v co nejkratším termínu,“ uvedl mluvčí skupiny RPG Petr Handl.

Libuše Grélová i její přítel věří, že právě zájem Deníku věci urychlil. „Právě jsem chtěla psát další dopis a kamarádce říkala, že s RPG nehnou asi ani noviny. Když jsem stavěla vodu na kávu, tak koukám z okna a okap se opravuje. Dva, tři dny poté, co se Deník začal o situaci zajímat,“ pochybuje o shodě okolností Grélová.