„Od chvíle, kdy se nám narodil malý Pavlík, jsem při nákupech začala využívat těchto speciálních parkovacích míst. Jenže často se mi stává, že místa jsou zabraná řidiči, kteří žádné malé děti nemají. Když je oslovím, aby přeparkovali, a uvolnili místa těm, jimž jsou určena, často si spíše vyslechnu hrubá slova než pochopení,“ popsala svou zkušenost se speciálními parkovacími místy mladá maminka z Karviné Irena Sikorová.

Obchodní centrum Karviná zřídilo parkovací místa pro rodiny s dětmi vysloveně na žádost klientů.

„Tato parkovací místa jsme zřídili ve snaze usnadnit nakupování, v tomto případě nakládání nákupu a malých dětí právě rodičům s dětmi do 12 let, které musí být podle zákona ve vozidle usazeny v dětských sedačkách. Kdo má, nebo měl malé děti, ví, že při tom potřebuje kolem vozidla více místa k manipulaci jak s nákupním vozíkem, tak s dítětem samotným. Rodiče, kteří k nám přijíždějí nakupovat auty, si tato parkovací stání velmi pochvalují,“ uvedl Jaroslav Václavík, ChiefManager Obchodního centra Karviná.

Dodal, že zákon oficiálně takovouto značku nezná a tak nemůžou vyžadovat pod hrozbou sankce ani její respektování. „Bohužel. Můžeme jen spoléhat na toleranci ostatních řidičů. A ta je v dnešní době bohužel téměř nulová. Proto pracovníci naší bezpečnostní služby chodí po parkovišti, a když zaregistrují, že na takovémto místě zastaví automobil bez dětí, snaží se domluvou přesvědčit řidiče, aby zaparkoval jinde. Někteří poslechnou, někteří naopak počastují pracovníka peprnými výrazy a z místa neodjedou,“ přiblížil realitu Václavík.

Také na parkovištích obchodních domů Kaufland jsou v blízkosti vchodu do prodejen řádně označená vyhrazená místa pro rodiny s dětmi určena obzvlášť pro maminky s dětmi, která by samozřejmě neměla být obsazena jinými vozy.

„Bohužel i zde se setkáváme s ojedinělými případy, kdy řidiči parkují na místech, která nejsou pro ně určená. Naše společnost se zavedením těchto parkovacích míst snaží zpříjemnit nakupování právě této skupině zákazníků. Vše je samozřejmě založeno na vzájemné ohleduplnosti. Nakupující by měli respektovat toto označení a ponechat tato parkovací místa právě maminkám,“ apeloval na ohleduplnost Michael Šperl mluvčí Kaufland Česká republika.