Nový způsob komunikace formou datových schránek startuje už za pár dní – 1. listopadu.

V Orlové v těchto dnech vrcholí dvouměsíční práce na přípravě a testování provozu a komunikace spisové služby městského úřadu s datovou schránkou. „Probíhá zkušební provoz a školení zaměstnanců úřadu. Předpokládáme, že datovou schránku zaktivujeme a uvedeme do ostrého provozu 30. října v ranních hodinách,“ tvrdí mluvčí orlovské radnice Nataša Cibulková.

V Karviné už systém datových schránek pracuje naplno, magistrát provozuje elektronickou spisovou službu už pět let. „Díky ní tudíž máme jakýsi technický předstih před jinými obcemi, které službu teprve zřizují a musejí tak nejen zajistit chod datových schránek, ale mít i jejich napojení na elektronické spisové služby úřadů. U nás se v podstatě připravujeme na tuto situaci již delší dobu, takže jsme si dokázali poradit i s některými dílčími technickými problémy,“ uvedla mluvčí karvinského magistrátu Šárka Swiderová.

Podle ní už na úřadě běží ostrý provoz. „Fungujeme společně s městskou policií a už čile komunikujeme s ministerstvy a taky se soudy. Očekáváme ovšem nápor po 1. listopadu, kdy budou aktivní datové schránky všech veřejných orgánů a právnických osob,“ dodala mluvčí

Také Bohumínští hlásí: „Jsme připraveni!“. „Fungování datové schránky jsme v minulých týdnech dolaďovali. Už několik dní zprávy z datových schránek přijímáme i odesíláme a za tu dobu jsme obdrželi téměř asi 30 těchto zpráv. Kvůli datovým schránkám jsme museli nakoupit i spisovou službu, která umí tyto zprávy zpracovat, což nás přišlo na 330 tisíc korun,“ vysvětlila mluvčí radnice Lucie Balcarová.

Havířov je oproti ostatním trochu pozadu. V současné době tam teprve probíhá výběrové řízení na dodavatele programu elektronické spisové služby.

„Tento program nám umožní propojení spisové služby s datovou schránkou. Do doby realizace zakázky jsme připraveni zajistit provoz datové schránky dočasným způsobem. To znamená, že budeme využívat webový přístup do datové schránky zprovozněný Ministerstvem vnitra pro veřejnost,“ uvedla mluvčí havířovského magistrátu Jana Pondělíčková.

Elektronické podpisy pro účely vstupu komunikace touto formou bude mít na havířovském magistrátu 200 lidí.