Ta je v posledních dnech a týdnech více než jindy znečištěna právě blátem z nákladních aut vyjíždějících z kališť. „Náklaďáky na odkrytých korbách převážejí popílek nebo nějakou podobnou látku, která jim z korby padá a znečišťuje jak silnici, tak okolojedoucí auta. Během pěti dnů na čerstvě umytém autě nelze přečíst ani SPZ," zlobí se čtenář Deníku, který redakci na tento problém upozornil.

Situaci si v polovině minulého týdne ověřili i redaktoři Deníku. A skutečně: právě umyté auto, bylo po projetí trasy ke hřbitovu v Karviné-Dolech a zpět ještě špinavější než když šlo do myčky.

Co na to ti, kdož silnici znečišťují? „Víme, že situace v tomto úseku není ideální, hodně je ale na vině i počasí, které v posledních dnech a týdnech na Karvinsku panuje a prašnost zvyšuje. Máme v tomto úseku permanentně čistící vody, které vozovku průběžně čistí. Zároveň je ale nutno říct, že jsme sice největším, ale zdaleka ne jediným znečišťovatelem," řekl ředitel pro výrobu a techniku OKD Rekultivace Tomáš Kačor.

Dodal, že situaci řeší společně se zástupci města Karviná. Před několika dny si byli nejproblematičtější úseky společně projet. „Je to pár dní, kdy jsme si s panem Marszalkem z odboru dopravy více než hodinu projížděli trasu a řešili jsme, kde je nutno posílit přítomnost čistících vozů, a kde je situace dobrá. Takovéhle akce děláme zhruba jednou dvakrát do měsíce a opravdu se snažíme dělat maximum pro to, aby byly cesty uklizené," dodal Kačor.

Šéf odboru Dopravy karvinského magistrátu Lumír Marszalek potvrdil, že situace na Ostravské potřebuje účelné řešení.

„Také se ke mně od lidí donesly stížnosti, jak vypadá auto po projetí zaneřáděnou cestou. Když to ale porovnám s minulým rokem, tak loni to byl lidově řečeno větší cirkus,“ řekl Marszalek.

Nezapírá však, že bláto na Ostravské ulici je problém i nyní. „Co ovšem můžeme dělat víc, než tlačit na ty, kdo silnici znečišťují. Kritická místa skutečně opakovaně projíždíme a domlouváme se s jejich vyčištění,“ shrnul Marszalek.