Tramvaje v Bohumíně měly dlouhá léta dominantní postavení v městské hromadné dopravě. V nemalé míře také dotvářely vzhled některých místních ulic. Původní úzkorozchodná dráha měřila zhruba 3,5 km. Trasa začínala před vlakovým nádražím v Novém Bohumíně, pokračovala velmi frekventovanými ulicemi Nádražní a Čs. armády. Odtud vedla do Starého Bohumína na náměstí Svobody, kde byla koncová stanice. Bohumín byl v rozmezí let 1910 až 1914 postupně napojen tramvají také na Ostravu, Dolní Lutyni, Orlovou, Karvinou a po jednotlivých trasách i na další obce.

Jako připomínka na bývalou elektrickou dráhu, byl v listopadu 2001 v rekonstruované třídě Dr. Edvarda Beneše vložen 6,5 m dlouhý úsek tramvajové koleje o rozchodu 760 mm. Tam, kde před necelými čtyřiceti lety mezi ulicemi Nádražní a Kostelní jezdily tramvaje, je dnes krátký úsek pěší zóny. Jednasedmdesátiletá historie tramvajové dopravy v Bohumíně začala v roce 1902 a definitivního konce se dočkala v dosti zchátralém stavu 1. srpna 1973.