D1 na nich končí někde v polích – buď v Klimkovicích, v lepším případě v Bravanticích. Oblíbenou vyhledávací službu přitom denně využívají tisíce řidičů. Měla by jim pomoci při nalezení nejrychlejších či nejbezpečnějších cest, mezi které dálnice bezesporu patří.

Pokud ale zadají trasu Ostrava – Olomouc, internetové programy dálnici ignorují nebo ji nabídnou pouze v omezené délce. Člověk z druhého konce republiky, který detailně nesleduje dění v našem regionu, tak může zbytečně zvolit delší a pomalejší trasu.

„Málem se to stalo našim známým, kteří do Ostravy jeli z jižních Čech. Ještě že nám zavolali. Vůbec netušili, že D1 je již celá průjezdná. Ptali se nás, jestli z Olomouce nevede jiná cesta, než přes Starý a Nový Jičín, kterou jim nabídl internetový plánovač tras. Řekli jsme jim, ať z dálnice vůbec neodbočují a pokračují dále, že v pohodě dojedou do Ostravy. Nevím, proč to v mapách stále není. U tištěných map je to jasné, změna je možná až v nových vydáních, ale proč zaspal internet, copak od ředitelství dálnic nedostávají podklady, nebo snad o tom vůbec nevěděli?“ podivoval se jeden z našich čtenářů.

Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martiny Vápeníkové jsou veškeré dálniční informace veřejně dostupné. „Co se týká internetových map, nevím, proč by v nich neměly být všechny dálniční úseky zaneseny. Z naší strany žádné problémy nevidím. Servery, které mají plánovače tras, jsou ale komerční a je pouze na nich, kdy změny do map zanesou. My jim nic nezakazujeme, ale také není možné, abychom je kontaktovali a prosili, aby si mapy aktualizovali,“ vysvětlila Vápeníková.

Podle internetových provozovatelů by již brzy mělo dojít k nápravě. Například seznam.cz plánuje aktualizaci serveru mapy.cz v únoru. „Víme o této situaci a v nejbližší době budeme mapy upravovat. Samotná aktualizace se ale provádí jen dvakrát do roka, jsme závislí na našich externích partnerech. Nejbližší aktualizace se uskuteční přibližně v polovině února,“ řekla Rita Gabrielová ze seznamu.cz.