Podle tamních správců silnic se ovšem se solí neplýtvá. „Solný posyp je tvořen směsí soli a interního materiálu v poměru 1:3. Ten podíl tedy rozhodně není dominantní. Sůl se používá do minus pěti stupňů Celsia a za takových povětrnostních podmínek není možné bez jejího použití udržet silnice a chodníky sjízdné a bezpečné, protože jinak by se tvořily zmrazky a sněhové koleje,“ uvedl technik, který má zimní údržbu v Orlové na starost.

Město: Sůl záhy odklízíme

Solná směs by navíc podle orlovských úředníků neměla zůstávat nikde příliš dlouho. „Po provedení posypu a reakce sněhu se solnou směsí pluhy sníh z komunikace stáhnou. Udržovaných cest je ale opravdu mnoho a navíc se neustále mění klimatické podmínky. Právě proto se stává, že ne vždy a všude je taková vrstva ihned odstraněna,“ řekl Richard Kutěj z tiskového oddělení orlovské radnice.

Proti přehnanému užívání soli hovoří i fakt, že v současnosti mají lidé, kteří se starají o údržbu silnic ve městech obecně, o tento druh posypu nouzi.

„Momentálně nesolíme, počasí se zlepšilo a soli je obecně málo. Šetříme s ní pro případ, že by se počasí zase zhoršilo. Nedokážu odhadnout, na jak dlouho nám sůl vydrží. To záleží na mnoha okolnostech,“ uvedl ředitel Technických služeb v Karviné Josef Mertl. Dodal, že v Karviné podobný druh stížnosti nezaznamenal.

Vyjdou lidem vstříc

V Orlové se nespokojení lidé našli, a tak se jim úředníci budou snažit vyhovět. Posyp komunikací solnou směsí prý bude omezen na nutné minimum. „Úplně přestat solit ale není možné ani ve Větrné ulici. Komunikace se musí udržovat přiměřeně bezpečná už jen z důvodu, že tudy jezdí pravidelná autobusová linka,“ doplnil Kutěj.