„Tyto děti často nemají možnost převzít správné rodinné vzory a modely do vlastního života,“ upozornila ředitelka školy Marie Filipcová.

Pro žáky sedmých a osmých ročníků proto škola vytvořila nový předmět. „Jeho prostřednictvím chceme žákům se zdravotním postižením a žákům s nízkou sociokulturní úrovní vytvořit správný model rodinných činností a povinností. Ten ve většině případů postrádají a nemohou ho převzít do vlastního života. Takže je velmi nepravděpodobné, že si sami vytvoří správný a odpovědný postoj k rodině a rodinným vazbám,“ doplnila Filipcová. Výuka bude rozčleněna do několika úrovní, podle možností a schopností žáků.

Součástí náplně projektu je vybudování bezbariérového cvičného bytu, kde budou dívky i chlapci moci vykonávat skutečné nebo modelové činnosti, obvyklé v každodenním rodinném životě. „Tedy vaření, praní, péči o dítě, drobnou údržbu a opravy, estetickou úpravu bytu, příprava a společná oslava svátků a podobně,“ popsala Filipcová.

Projekt v hodnotě dvou milionů korun hradí z velké části Evropská unie, zčásti také státní rozpočet.