Redakci tuto informaci potvrdil i ředitel společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava Tomáš Vítek, jehož firma je součástí sdružení firem, které se na výstavbě zhruba šestikilometrového úseku dálnice podílejí.

Vše, co souvisí s dálnicí D1, čtěte v Souvisejících článcích

„Práce pokračují normálně, jak mají. Pokud nenastanou nějaké komplikace, které nepředpokládáme, měla by stavba být hotová koncem roku 2011,“ řekl Tomáš Vítek.

Dodal, že finance na pokračování stavebních prací poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. „Je na to zhruba jedna miliarda korun, což si myslím, že bude dostatečná suma,“ uvedl Vítek.

Zatímco stavbaři pokračují v práci, obyvatele Bohumína trápí prašnost, která je se stavbou a pohybem těžké techniky v některých částech města spojena. Komplikace navíc způsobují uzavírky některých ulic spojujících jednotlivé části Bohumína.

Už letos v létě by ale mělo být lépe. Na počátku a během prázdnin by měly být dokončeny stavby dvou mostů přes budoucí dálnici a řidiči i cyklisté je už budou moci využívat.

„1. července by měla být otevřena Slezská ulice spojující novou a starou část Bohumína. O měsíc později pak stavbaři slibují zprovoznit Šunychelskou ulici, kde momentálně vede provizorní komunikace a kde by už také měl být hotov most přes dálnici, po které se dá dojet do Šunychlu, Kopytova, případně Nové Vsi,“ uvedl vedoucí odboru dopravy bohumínské radnice Pavel Vavrečka.

Zároveň s těmito stavbami pokračují práce na stavbě nového skřečoňského mostu, který by měl být hotov příští rok na podzim i s napojením na dálnici.

Do Polska po dálnici na jaře 2012

Ani když se stavbařům na české straně podaří dálnici dokončit do konce příštího roku (původně měla být hotova letos v květnu), pro řidiče jedoucí dále do Polska to nebude nic znamenat. Polská strana sice začala se stavbou úseku Świerklany a Gorzyczki dříve než Češi, ale loni na podzim odstoupilo polské ředitelství silnic a dálnic od smlouvy s firmou, která měla téměř dvacetikilometrový úsek postavit.

Rakouská společnost Alpine Bau totiž měla výrazné zpoždění – zatím zvládla přibližně polovinu stavebních prací, podle smlouvy ale už mělo být hotovo 85 procent dálnice. Proto se nyní hledá firma, která stavbu dokončí.

Původně měl být úsek hotov v lednu 2010. Jedním z důvodů zpoždění ve stavbě bylo nalezení nevybuchlých náloží na trase budované dálnice, a tak se dokončení stavby odsunulo na srpen. GDKKiA slibuje, že auta budou moci na komunikaci vyjet koncem března 2012, tedy před začátkem mistrovství Evropy ve fotbale v Polsku a na Ukrajině, které začne v červnu 2012.