I na ně se snaží upozornit pracovníci Městského informačního centra v Karviné. Vedoucí centra Petr Helis láká nejen na dominanty Karviné, ale doporučuje i výlety do nedaleké Chotěbuzi či Doubravy.

Začíná turistická sezona, co je hlavním tahákem, na který se dotazují lidé?

„Převládají dotazy k Zámku ve Fryštátě. Lidé za námi přicházejí a ptají se na konkrétní turistickou zajímavost, my se jim ale také snažíme doporučit různá místa v Karviné a okolí. Nabízíme jim například prohlídku Muzea Těšínska, Galerie pod Věží, ale přes sezonu jim doporučujeme také výlet do Dinoparku, nebo Archeoparku a do dalších zajímavých míst v regionu. Výjimkou nejsou ani dotazy na turistické zajímavosti polského Těšína.“

Co jim kromě vašich poznatků můžete o turistické sezoně nabídnout?

„Letos máme například k dispozici dvě nové brožurky, které si mohou návštěvníci informačního centra zakoupit. Jedna se vztahuje právě k Zámku ve Fryštátě, druhá ke karvinské radnici. Brožury mapují historii těchto míst, ale i historii města.“

Jací lidé vlastně využívají vašich služeb?

„Jsou to tři skupiny lidí. Jednak místní, kteří se například dotazují na různé kulturní akce. Seniory zajímají právě památky a například koncerty vážné hudby, mladí se zase logicky více zajímají o koncerty moderní hudby. Poté se u nás informují lázeňští hosté a nemalou skupinou našich klientů jsou samozřejmě i návštěvníci města z jiných krajů republiky.“

Jaká je během roku návštěvnost informačního centra?

„To je závislé na ročním období. V zimě nás denně navštíví přibližně čtyřicet až padesát lidí, přes léto je návštěvnost až dvojnásobná. K dispozici jsme ji o všedních dnech a sobotách.