Na to, jak dlouho čerstvě opravená dlažba vydrží, než bude muset být znovu opravena, je možné už nyní uzavírat sázky.

„Proč město vydává povolení pro nákladní vozy, které jezdí po zámecké dlažbě přes Masarykovy sady? Řidiči, kterých se člověk ptá, se vymlouvají, že neprojedou pod mostem,“ stěžuje si Marie Gocieková.

„V tom případě je nutné opravit most a ne ničit nové. Řešení se dá najít vždy, vždyť tudy nejezdí jedno auto za den. Všechny opravy jsou pak zbytečné…,“ dodala Gocieková.

Jiné řešení, než stávají, ale zřejmě neexistuje. A momentálně cesta jinudy nevede.

„Jsme si vědomi, že auta na Těšínská jatka musí objíždět celé Masarykovy sady. Důvodem je opravdu podjezd na ulici Karvinskou. Nákladním autům Těšínských jatek chybí zhruba 20 centimetrů, aby mohly pod mostem projet,“ uvedl David Michna, referent z Odboru investic českotěšínské radnice.

Město se již v minulosti snažilo problém řešit. „Během jednání s Českými drahami vyplynulo, že průjezdný profil pod mostem se má řešit v rámci projektu úpravy celého železničního koridoru ČD směrem na Karvinou. Město Český Těšín nemá tudíž jiné možnosti, než provoz Těšínských jatek okolo Masarykových sadů povolit,“ dodal Michna.

Klasické „opotřebení“ či „ojetí“ silnice bude muset nechat za čas opravit město. Samozřejmě dříve, než by se tak stalo bez nákladních aut. „Pokud dojde ke konkrétnímu poškození vozovky, chodníků nebo retardérů, opravy provedeme ve vlastní režii a budeme na řidiči, který vozovku poškodil, vymáhat úhradu vzniklých škod,“ upozornil starosta Českého Těšína Vít Slováček.

Jatka vznikla ještě v době, kdy byla zvířata navážena povozy. „To je jedna z nevýhod firem ležících v centru města. Vozy pod mostem projely, ale auto již neprojede. Proto jsme museli povolit průjezd nákladních aut přes Masarykovy sady. V opačném případě by byla ohrožena existence jatek a o pracovní místa by přišly desítky lidí,“ uvedl Slováček.