Na tuto otázku hledají úředníci tamní radnice odpověď marně už několik let. „Když se dnešní Masarykova třída před 45 lety budovala, nikdo nepočítal s takovým nárůstem dopravy a při budování jednotlivých etap se pak nezohlednilo ani to, že tuto centrální ulici bude nutno doplnit objezdy pro případy oprav a havárií,“ uvedl před časem místostarosta Orlové Radislav Mojžíšek.
Návrhy řešení se začaly ubírat různými směry. O těch pravděpodobných variantách mluví v rozhovoru šéf Odboru dopravy v Orlové Radim Klein. I tato řešení jsou ovšem závislá na finanční situaci města a jejich realizace tak stále nemá jasné časové rozmezí.
Okamžitým řešením by podle zástupců města mohlo být to, kdyby řidiči jedoucí ze směru od Havířova začali využívat příjezdu po ulici Hraniční na 17. listopadu. Pro příjezd od Ostravy by zase mohli využít trasy přes Staré náměstí a po Tyršově ulici opět na 17. listopadu, která je o stovky metrů delší, v konečném důsledku však může být levnější.
„O tomto bychom mohli pouze spekulovat. Osobně, kdybych bydlel na V. etapě sídliště a jejím okolí, volil bych tuto, byť trochu delší, ale přece jen rychlejší variantu,“ tvrdí Klein.
Šéf odboru dopravy orlovské radnice Radim Klein naznačuje, jak ulehčit centru města
Jaká je v současnosti situace při průjezdu Masarykovou třídou v dopravní špičce?
„Situace v dopravních špičkách není dobrá. Masarykova třída je komunikační páteří města a denně zde projede okolo 15 tisíc vozidel. Loni proto například došlo k úpravě režimu světelného přechodu před hypermarketem, kdy klesla čekací doba na zelenou pro vozidla téměř o polovinu.“
Přineslo to výsledky?
„V současné době probíhá celostátní sčítání dopravy, po němž budeme zase přesněji vědět jak se současný provoz na Masarykově třídě liší v porovnání s minulostí.“
Jaká jsou další řešení, která by měla frekventované silnici ulevit?
„Rada města vzala v září loňského roku na vědomí priority v problematice alternativních tras mimo profil ulice Masarykovy třídy. Bohužel za ten uplynulý necelý rok se příliš nezměnilo, jelikož jednoduše chybí finance. Rádi bychom v příštím roce realizovali systém, který by řidiče informoval o stupni dopravy v centru města. To znamená, že by dopravu v centru snímala kamera a obraz by byl pouštěn řidičům, kteří by do města vjížděli. Na nich by pak bylo, jakou cestu pro průjezd Orlovou využijí. Rádi bychom také realizovali propojení ulice Nádražní a ulice Dr. M. Tyrše. Zahájena byla také projektová příprava propojení ulice Sadové s ulicí Osvobození.