Přesto se vyskytnou případy, kdy personál požaduje po pacientovi devadesátikorunový poplatek jako za pohotovost.
Potvrzuje to i případ sedmdesátileté pacientky z Karviné. „Nedávno jsem v nemocnici v Karviné-Ráji platila 90 korun. Přišla jsem dlouho před sedmou, kdy začínají ambulance, na ambulanci jsem se také zapsala, abych byla první, sedla jsem si a čekala,“ svěřila se redaktorům Deníku starší paní, která však nechtěla uvést své jméno. „Ovšem sestřička, která vybírá poplatky, po mně chtěla 90 korun. Se slovy, že mě viděla sedět v čekárně už dlouho před sedmou, když šla do práce. A proto prý platím jako za pohotovost,“ popsala pacientka události ze 7. července.
Vedení nemocnice k případu uvedlo, že o žádné takové situaci neví. „Nevylučujeme sice, že se něco takového teoreticky mohlo přihodit, ale o žádném konkrétním případu nic nevíme,“ uvedl náměstek pro léčebnou péči Jan Karczmarczyk.
V jiných nemocnicích přitom běžně funguje, že i když zde lidé sedí a čekají na ošetření na ambulanci již brzy ráno, počítá se jim třicetikorunový poplatek, ne devadesátikorunový. „U nás v nemocnici často důchodci čekají již od 6 hodin, i když ambulance začínají ordinovat až od 7 hodin. Prostě chtějí přijít na řadu co nejdříve, a tak čekají,“ popsala situaci v sousedním městě mluvčí havířovské nemocnice Jana Zlattnerová.
Za nestandardní považuje tento postup v Karviné náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Karel Konečný. „V případě, že byla ošetřena v klasické pracovní době, měla nárok na pouze třicetikorunový poplatek. Je možné, že se jednalo pouze o exces, správný postup ani standardní to zcela jistě není,“ uvedl Konečný.
Podle něj měla pacientka celou věc reklamovat a oznámit vedení nemocnice. K reklamaci by podle jeho slov určitě mělo dojít i v dalších případech, kdy by se něco podobného dělo – aby bylo možné situaci řešit hned na místě.