Ministr Bárta se zřejmě bude snažit vyžehlit to, co způsobil svým zastavením výstavby tří důležitých silnic v Moravskoslezském kraji. Na jeho černou listinu se dostala prodloužená Místecká, skřečoňský most u Bohumína a tah I/11 mezi Opavou a Ostravou.

Jeho rozhodnutí vyvolalo bouře nevole u zdejších občanů i regionálních politiků. Bárta kvůli tomu v úterý odvolal šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Alfréda Brunclíka, který podle něj mohl za to, že byly některé cesty zastaveny bez důkladnějšího uvážení. Ve čtvrtek večer pak ministr přijede situaci řešit přímo do zdejšího regionu.

„Ministr přijede do Ostravy už ve čtvrtek večer. V pátek ráno by se pak měl sejít s představiteli zdejších samospráv. Určitě se pojede podívat do Bohumína na rozestavěný skřečoňský most. To, jestli navštíví i stavbu prodloužené Místecké a silnice I/11, ještě dolaďujeme,“ uvedl mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.

O tom, jestli dá Bárta výstavbě důležitých silnic opět zelenou, je podle něj zatím stále předčasné mluvit. Nicméně po Brunclíkově odvolání se Bárta omluvil lidem v Bohumíně za to, že na základě chybného stanoviska ŘSD zastavil výstavbu tamního mostu. Ministerstvo teď podle něj hledá prostředky na to, aby stavba mohla pokračovat.

„Události potvrdily to, co jsme tvrdili od samého začátku. Tedy že ministr neměl správné informace, a proto rozhodl špatně. To, že dokázal přiznat chybu a situaci přehodnotil, myslím ocení všichni občané Bohumína, kteří jsou podepsání pod peticí,“ hodnotil aktuální vývoj událostí bohumínský starosta Petr Vícha.

Ve středu po poledni by chtěl v Praze rozebírat problém zastavených silnic na setkání vlády s Asociací krajů také moravskoslezský hejtman Jaroslav Palas. Ačkoliv připouští, že na této schůzce nebude příliš mnoho prostoru, protože na přetřes musí přijít i jiná témata, chce Bártovi představit možné východisko ze svízelné situace.

„Probírali jsme celou situaci s dodavatelskými firmami těchto staveb a našli jsme řešení, jak by se dalo stavět dál. Firmy jsou ochotny stavět na své náklady s tím, že by jim to stát následně splácel během příštích dvou let,“ řekl Deníku Palas a dodal, že toto řešení by bylo levnější než konzervace rozestavěných silnic.

Nebude kasa na výstavbu silnic ještě více „Švorc“?
Ministr dopravy Vít Bárta hasí oheň na střeše. Jeho strana Věci veřejné se před blížícími se komunálními volbami dostala do velké nelibosti mezi občany Moravskoslezského kraje za to, že zde byly zastaveny rozestavěné stavby důležitých silnic. Bárta za viníka označil šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Alfréda Brunclíka, který mu místo užitečných rad údajně hodil klacky pod nohy. Brunclík proto dostal výpověď. Mohou zdejší občané začít jásat? Uvidíme. V pátek bude ministr objíždět zastavené stavby a všichni věří, že je zase odbrzdí. Otazník však visí nad tím, co přinese nový šéf ŘSD Jiří Švorc. Pokud by platilo známé „nomen omen“, tak by příliš mnoho důvodů k oslavám nakonec nemuselo být. Snad nebude za Švorce kasa určená na výstavbu silnic ještě prázdnější a stopky nezačnou platit ještě pro další cesty v regionu…