Totiž, že ruší své původní rozhodnutí o zastavení stavby skřečoňského mostu, s tím, že netušil, jak moc je tato stavba pro zdejší lidi důležitá.

„Dlužím všem lidem z Bohumína velkou omluvu za rozhodnutí Ředitelství silnic a dálnic, samozřejmě s mou odpovědností. Zbořit starý most v rámci stavby dálničního přivaděče, rozestavět most nový, potom zastavit jeho stavbu, to by rozpálilo doběla každého normálního člověka. Ve stavbě mostu tedy budeme pokračovat, ale nepostavíme nic, co nebude nezbytně nutné,“ řekl včera na tiskové konferenci po asi hodinovém jednání se starostou Petrem Víchou ministr dopravy Vít Bárta.

Devětaosmdesátiletý Eduard Solich ze Skřečoně, který si včera na ministra počkal, až si půjde prohlédnout stavbu mostu, komentoval situaci lakonicky. „Je dobře, že to tak dopadlo. Pan ministr mohl tady na místě osobně vidět, jak tady žijeme, kudy musíme chodit do města, k lékaři nebo za nákupy,“ říká Solich.

Největší problém mu prý při cestě z města domů, ke skřečoňskému kostelu, dělá kopec, kterým se musí vydrápat na lávku spojující provizorně obě části města.

Radost z obratu situace mají i manželé Adámkovi. „Bydlíme sice v centru města, ale jezdíme směrem na Karvinou a je to fakt hrůza. Ten most se musí dodělat, protože dálnice vede prakticky středem města, a proto musí existovat cesta, po které budou kamiony od Ostravy jezdit na Karvinou. Aspoň že ten most bude, když už ne kompletní obchvat,“ prohlásil Milan Adámek.

Jen most a rondel

Ani po dostavbě mostu však nebude průjezd ze Skřečoně k dálnici ideální. Dostaví se totiž pouze rondel na skřečoňské straně, samotný most a sjezd z něj povede do centra Bohumína po Palackého ulici. Obchvat, který má vést vzadu za aquacentrem, se zatím dostavovat nebude. Tolik kompromisní řešení ministra Bárty a starosty Víchy.

„Jsem rád, že pan starosta akceptoval minimalistické řešení pro následující týdny a to je opravdu jen dostavba mostu a vlastního kruhového objezdu ve Skřečoni v návaznosti na nejbližší komunikace. Umožníme tak využívání mostu bez přípojky na dálnici D47,“ dodal Vít Bárta.

Starosta Bohumína Petr Vícha je i takto spokojen. „Věřím slibu pana ministra, že se bude snažit a hlavně najde prostředky na dokončení stavby celého dálničního přivaděče,“ řekl Vícha.

Podle slov ministra dopravy by měl být skřečoňský most dostavěn v termínu, tedy do poloviny příštího roku. Stavba hlavní trasy dálnice směrem k Věřňovicím pokračuje bez ohledu na Skřečoň. „Stavba bude pokračovat, ikdyž zřejmě poněkud pomalejším tempem. Pro obyvatele města je prioritní most,“ dodal starosta Bohumína.