Provizorní dopravní značení mělo podle plánu zmizet v průběhu úterka. Ještě dopoledne stavbaři dokončovali některé terénní úpravy po obvodu okruhu. K plné spokojenosti však chybělo několik šipek, které nemohli namalovat kvůli dešti. V dalších dnech budou dodělávat dlažbu na jednom chodníku a některé drobné úpravy. Ty už ale nebudou mít vliv na provoz.

Další informace, fotogalerie a animace najdete v Souvisejících článcích

V prvních hodinách budou řidiči jezdit po okruhu pouze podle vodorovného značení. To se liší od předešlého především tím, že už nejde o dva nekonečné jízdní pruhy. Značení je nyní provedeno do šroubovice. Řidič už si proto před najetím na rondel musí vybrat jízdní pruh podle toho, na kterém výjezdu ho chce opustit.

Jízdní pruhy jsou řešeny tak, aby z okruhu odváděly co největší množství vozidel ve směru na Ostravu a do centra Havířova. Podobně je doprava řešena i v opačném směru. Od Ostravy do centra Havířova a z centra na Ostravu mohou řidiči najíždět z obou jízdních pruhů, aniž by přímo na rondelu museli provádět další manévry. U jiných směrů to neplatí. Například řidič najíždějící na rondel z ulice Železničářů od Benziny, který hodlá vyjíždět ve směru na Orlovou nebo Šumbark, musí na okruhu přejíždět vlevo do vnitřního pruhu. Jinak by jej pruh vyvedl na dřívějším výjezdu do centra města. Samozřejmě platí, že pro plánované odbočení na prvém výjezdu je zapotřebí najíždět z pravého jízdního pruhu.

„Světelná signalizace bude uvedena do zkušebního provozu ve čtvrtek,“ potvrdila mluvčí havířovského magistrátu Jana Pondělíčková. Podle informací Deníku budou semafory nejprve spuštěny v denním provozu od rána do večera. Po vyhodnocení se předpokládá úprava režimu tak, aby provoz na okruhu byl optimální v době dopravní špičky i mimo ni.

Protože semafory budou jen na třech příjezdech k objezdu, mají někteří lidé obavy z toho, aby se řidiči jedoucí od Šumbarku a Teska nesnažili vyhýbat čekání na červenou a nejezdili kolem autobusových zastávek před vlakovým nádražím k nájezdu, kde semafory nejsou. Lidé mají strach z vysokého počtu automobilů, které budou komplikovat přecházení lidí mezi zastávkami.