Redakci to potvrdil oslovený pracovník Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). „K žádnému zastavování nedochází, práce na koridoru utlumeny nejsou a normálně běží,“ prohlásil s tím, že má informace o tom, že jsou postupně podepisovány smluvní dodatky, které pokračování staveb umožňují.
Již minulý týden ale hovořil o tom, že konkrétní jednání o úsporách na straně zhotovitelů probíhají například u úseku Bystřice – Český Těšín. Naznačil, že je nutné najít úspory jak letos, tak v následujících letech, a v případě dohody mezi SŽDC a stavbaři bude možné v investici pokračovat. Vše přitom podle něj závisí právě na podpisu smluvních dodatků.
Dvanáctikilometrový úsek mezi Bystřicí a Českým Těšínem má do roku 2012 projít velkou proměnou. Mimo jiné se výrazně zvýší bezpečnost cestování. Počítá se i s nově vedenou trasou v zastávce Ropice, původní trasa s délkou 1200 metrů má být rekultivována.
„Výrazně bude zvýšena bezpečnost železničního i silničního provozu. V rámci stavby totiž budou vybudovány čtyři nové podjezdy, které nahradí současná úrovňová křížení s pozemními komunikacemi. Zbývajících šest přejezdů bude zabezpečeno nejmodernější technologií a plnými závorami,“ řekl před časem generální ředitel SŽDC Jan Komárek.
Modernizace této části koridoru zahrnuje revitalizaci železniční stanice Třinec a přestavbu železničních zastávek Vendryně, Třinec-Konská a Ropice. V hutnickém městě se má současně s koridorem vybudovat rovněž železniční most, podjezd Via Lyžbice a nová železniční zastávka u bývalého hotelu Slovan.