V Bohumíně je toto bezpečnostní opatření na třech kritických místech. „Speciální povrch je v blízkosti přechodů před Základní školou E. Beneše, Československé armády a v ulici Jana Palacha,“ uvedl vedoucí odboru dopravy Pavel Vavrečka.

Úseky prý nebyly zvoleny náhodně. Jde o místa, kde je frekventovaný provoz a kde reálně hrozí, že by do cesty mohlo vběhnout dítě.
Bohumínští řidiči neváhali a ihned si novinku zkoušeli.

„Hned po zavedení tam řidiči testovali, co to dokáže. Z našich poznatků jsme zjistili, že se na tomto povrchu zkrátí brzdná dráha u aut až o polovinu, což v případě, kdy by na přechod nečekaně vběhlo dítě, může zachránit i život,“ podotkl Vavrečka.

Podle něj není vyloučeno, že se do červena zbarví další místa ve městě. „Řekl bych, že ta nejkritičtější místa jsme prozatím pokryli. Samozřejmě není vyloučeno, že jich přibude, ale v některých případech by to znamenalo nutné stavební úpravy, což není vždy jednoduché. Také nejde o levnou záležitost,“ dodal vedoucí dopravního odboru.

Pásy na třech zmíněných úsecích si vyžádaly 463 tisíc korun z městské pokladny.

V Orlové se bezpečněji brzdí například v blízkosti Základní školy Slezská či před bývalým gymnáziem Na Výhodě. Město se snažilo pokrýt především hlavní tah Orlovou.

„Ty nejkritičtější úseky v blízkosti škol jsme pokryli. V současnosti jednáme a rádi bychom měli tento povrch i v blízkosti Domu dětí a mládeže, či na přechodu u nemocnice,“ uvedl místostarosta města Radislav Mojžíšek.

Město tak reagovalo na několik nešťastných událostí z minulosti. „Bezpečí dětí je pro nás velice důležité. Proto když jsme se dozvěděli o této možnosti, využili jsme ji,“ dodal Mojžíšek.

Systém Rocbinda se v Česku poprvé objevil v roce 2004. Tvoří jej směs pojiv smíchaných s drceným bauxitem. Pásy snižují brzdnou dráhu a navíc opticky upozorňují na nebezpečný úsek.

Bohumín a Orlová jsou zatím jediná dvě města v okrese, která tento bezpečnostní prvek na cestách použila. V Havířově volí podle mluvčí magistrátu Jany Pondělíčkové jinou cestu.

„Vsadili jsme na kvalitní nasvícení přechodů a zavedení jiných bezpečnostních prvků, jako jsou například dělené přechody a blikače ve vozovce,“ uvedla Pondělíčková.