Semafory byly na rondelu spuštěny počátkem září. Po měsíčním provozu byla vyhodnocena data zaznamenaná samotným zařízením i subjektivní názory řidičů. Technici provedli dvě změny, z nichž jednu považují za zásadní.

„Zjistili jsme, že vozidla jedoucí od Ostravy a pokračující po okruhu k výjezdům na ulici U Nádraží nebo zpátky na Ostravskou, neprojíždějí plynule, ale jsou zastavována světelnou signalizací. V době s menším provozem to nedělalo problémy, ale v odpolední dopravní špičce se okruh zahlcoval. Proto jsme program řízení světelné signalizace upravili. Tento zásah, kterým došlo k synchronizaci tří semaforů na okruhu, byl poměrně zásadní,“ řekl šéf techniků, kteří i nadále provoz na rondelu sledují i na dálku prostřednictvím datové sítě.

Druhým zásahem do režimu semaforů je vložení prodlevy, která umožňuje vjíždění autobusů na okruh z ulice U Nádraží. Z tohoto směru není doprava řízena semafory a řidiči rozměrnějších a pomaleji se rozjíždějících autobusů si stěžovali na to, že jim semafory v úseku napojení s ulicí Železničářů nedávají dostatečně bezpečný prostor.

Světelná signalizace byla od počátku naprogramována tak, aby provoz byl co nejplynulejší. Proto byly režimy nastaveny s minimálními prodlevami. Na to doplácejí především ti řidiči, kteří riskují a projíždějí pod semafory ve chvíli, kdy už na nich svítí žlutá a velmi často i červená. V té chvíli už mají zelenou vozidla z druhého směru.

Vedle semaforů budou upraveny i dopravní značky. Na jedné návěsti bude prohozen text u jednotlivých směrů a na Ostravské ulici přibude upozornění pro nákladní vozidla, aby se při tranzitu na Orlovskou ulici řadila před rondelem do levého pruhu.