Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bude Č. Těšín součástí dopravního systému ODIS?

Český Těšín - Od poloviny prosince se změní čísla linek autobusů v českotěšínské MHD. Ohledně zapojení do krajského systému ODIS se čeká na stanovisko třineckých radních.

30.11.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/ Nataša Šmatová

Doprava autobusy a vlaky by v Českém Těšíně a Třinci mohla od jara fungovat jako součást krajského integrovaného dopravního systému ODIS.

Jaké konkrétní výhody by to přineslo cestujícím? Například tu, že na časové jízdenky, tedy týdeníky, měsíčníky nebo čtvrtletní jízdenky, by mohli jet jak autobusem, tak vlakem, podle vlastního výběru a časových možností. Změnily by se také zóny, ve kterých by autobusy jezdily, a konkrétní délka pro přestup. Nic by se ovšem nezměnilo u jednorázových jízdenek, protože České dráhy je dosud nemají zavedeny do systému ODIS.

První změna přijde už za pár dní: v Českém Těšíně budou přečíslovány linky městské hromadné dopravy. „Spolu s platností nových jízdních řádů dojde od 12. prosince ke změně číselného označení linek MHD Český Těšín, v návaznosti na jednotný celokrajský číselník linek,“ uvedl Tomáš Hloušek z českotěšínské radnice.

Původní číselné označení linek 875001 až 875006 se nově mění na čísla linek 875721 až 875726. „V praxi to znamená, že na autobusech budete vídávat orientační označení linek 721 až 726 místo současných číslic mezi jedna a šest,“ doplnil Tomáš Hloušek.

V obou městech a jejich okolí provozuje autobusovou dopravu společnost Veolia Transport. Český Těšín se zapojením do ODIS souhlasí, momentálně se ale čeká na rozhodnutí Rady města Třince, které má padnout v lednu.

„Pokud Třinec kývne, zapojení by mohlo podle plánu proběhnout v březnu příštího roku,“ uvedl Aleš Stejskal, jeden z koordinátorů, kteří se o propojení hromadné dopravy v kraji starají.

Ovšem pokud by třinečtí radní se zapojením do ODIS nesouhlasili, problém by vznikl především pro cestující. Není totiž dost dobře možné, aby část linky vedla v Integrovaném dopravním systému a část ne,“ řekl Michal Pastrňák z dopravní firmy Veolia Transport.

„Podle předběžných informací, které mám, by Třinec měl vydat souhlasné stanovisko. V případě, že ne, bylo by to nepříjemné především pro cestující. Není tak jisté, zda by se v případě třineckého odmítnutí připojil také Český Těšín, byť s připojením souhlasil,“ doplnil koordinátor ODIS Aleš Stejskal.

Autor: Nina Macošková

30.11.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Gólman AZetu Daniel Dolejš drží spoluhráče nad vodou. Teď se k němu přidal i Ondřej Bláha.

Havířov se po špatném startu zvedá

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek na mítinku v Bohumíně 17. října 2017.
18

Kampaň vrcholí. Zaorálek se pustil do Babiše i v Bohumíně

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

Ivo Vondrák, hejtman Moravskoslezského kraje a lídr hnutí ANO 2011 za Moravskoslezský kraj je právě teď hostem on-line rozhovoru Deníku a odpovídá na otázky čtenářů. 

Stavbu nového terminálu komplikují jedy

Škaredé, rozbité a špinavé. Tak popisují cestující českotěšínské autobusové nádraží, po jehož opravě volají už několik let.

Kvůli zloději kabelů museli být z podzemí šachty evakuováni horníci

Nejen telefonní linky z podzemí šachty, ale také čidla na měření důlních plynů, kontroly ventilátorů, hladiny vody v dole a další. To vše vyřadil z provozu šestatřicetiletý zloděj kabelů z Orlové, který v červenci odsekl kabel u Dolu ČSM ve Stonavě.

ON-LINE s Tomášem Hanzelem, primátorem Karviné a kandidátem ČSSD na poslance PČR

Primátor Karviné a kandidát ČSSD na poslance Parlamentu ČR Tomáš Hanzel v úterý odpovídal jako host on-line rozhovoru Deníku na dotazy čtenářů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení