O budoucnosti celého vlakového nádraží, které plní spíše jen úlohu zastávky, se začalo více hovořit koncem minulého roku. České dráhy projevily zájem nádraží modernizovat a kontaktovaly havířovskou radnici, se kterou začaly jednání o možnosti společného budování centrálního dopravního terminálu. Ten do jednoho místa soustředil vlakové a autobusové spoje.

České dráhy i radnice v současné době jednají o finančních možnostech. „Jde o to, jak by bylo celé zařízení pojato. Důležitý je poměr veřejné prospěšnosti, který je klíčový pro přiznání dotace. Bez těch by bylo budování tak rozsáhlého projektu obtížné,“ řekl ekonomický náměstek havířovského primátora Eduard Heczko.

Dráhy mají zájem provést radikální řešení s nádražní halou už jen kvůli vysokým nákladům, které její provoz provázejí. Tím nejnákladnějším je vytápění obrovského prostoru. Ten kdysi vedle čekárny sloužil i jako tržnice. Dnes je v hale stánek s občerstvením.

Variant k řešení se nabízí několik. Halu může být zcela stržena nahrazena zcela jinou budovou. Může se však dočkat i své modernizace.

„Hovoří se například o variantě, kdy by hala zvenčí zůstala v současné podobě a uvnitř by se postavila další. Hala by tak zůstala jako dominanta, ale uvnitř by získala zcela jiné dispozice. V meziprostoru mezi prosklenou stěnou a novou vnitřní budovou se nabízí možnost vybudovat atrium. Vše ovšem záleží na vlastníkovi, kterým jsou České dráhy,“ doplnil Heczko informace z dosavadního jednání o terminálu.