Alespoň ne tento víkend, protože redakce si záměry našich silničářů není vůbec jistá. Níže uvedený text proto berte s velkou rezervou.

Původní text aprílového článku:

Notnou dávkou trpělivosti se musí obrnit řidiči, kteří budou chtít o víkendu projet velkým rondelem. Silničáři ho zcela uzavřou kvůli výměně asfaltu.

Dopravní omezení bude trvat od dnešního (pátečního) večera do nedělní noci, nejdéle do pondělního rána, aby uzávěra nepostihla pondělní ranní špičku. Práce jsou rozpočítány téměř na minuty. Zhatit je může jen vydatný déšť, který by zmařil závěrečné asfaltování.

Důvodem uzavírky je celková výměna povrchu objezdu. Tu už přislíbili silničáři, když loni na konci letních prázdnin sklízeli ostrou kritiku za to, že se nepřipojili k iniciativě města, které rondel rekonstruovalo na vlastní náklady a vybavilo ho také semafory.

„Je neskutečné, že rondel, který nám nepatří, si musíme za mnoho milionů korun sami opravit a vybavit semafory, aby byl bezpečnější a státní organizace nedokáže položit ani asfalt,“ kritizoval tehdy při slavnostním předání stavby primátor Zdeněk Osmanczyk.
Motoristé se tedy už o tomto víkendu konečně dočkají, byť za cenu dvoudenního omezení.

Objízdné trasy budou vyznačeny přenosným dopravním značením. Hlavní trasa povede po ulici U Skleníků. Autobusové linky však budou jezdit po Dělnické do Prostřední Suché k malému kruhovému objezdu, po Vodní a Orlovské ulici. Z centra města se lidé po Hlavní třídě dostanou nejdále k odbočce u kostela a zámku. V době nedělní mše budou věřící výjimečně moci parkovat přímo na Hlavní třídě. Uzávěry budou také na všech ostatních příjezdech ke kruhovému objezdu. Na hlavních trasách se budou střídat hlídky městské policie.

Uzávěra kruhového objezdu začne ve 20 hodin. Okruh bude zcela neprůjezdný, protože cestáři na práci nasadí velké množství rozměrné techniky. Výměnu povrchu totiž chtějí vzít skutečně z gruntu.

„Frézy vyjedou na okruh okamžitě po uzavření. Živičný povrch bude frézován až na podklad. Ten následně odstraní bagry a nákladní automobily. Celkem bude odstraněn materiál do hloubky zhruba jednoho metru. Nový podklad je nutný, protože ten současný nemá potřebnou nosnost, která se očekává od očekávaného zvýšeného počtu nákladních automobilů navážejících odpad do plánované spalovny. Frézování a odvážení podkladu by mělo skončit v sobotu po poledni,“ avizovali silničáři ve zprávě, kterou rozeslali úřadům a médiím.

Bez dotčení zůstanou jen betonové bloky bránící zvlnění vozovky před semafory, které byly postaveny při letní rekonstrukci rondelu.

„Předpokládáme, že už v sobotu odpoledne začneme navážet materiál nového podkladu. Pokud nebudou práci komplikovat žádné potíže s kanalizací nebo odvodněním, měly by v neděli ráno vyjet takzvané finišéry, které položí asfalt. V souvislosti s touto akcí je zajištěna dodávka asfaltu z nejbližší obalovny, která bude o víkendu produkovat jen pro nás,“ doplnili silničáři.

Historie rondelu
Velký kruhový objezd o průměru 127 metrů se stavěl v roce 1960.
Zatímco v době svého vzniku po něm projelo jen několik vozů denně, v současnosti to jsou desetitisíce. O historii rondelu čtete ZDE.

V pondělí po novém asfaltu a s plastickými jízdními pruhy

Pokládka nového asfaltu by měla být ukončena v průběhu nedělní noci. Do ranních hodin by mělo být namalováno nové vodorovné dopravní značení.

Při pokládce asfaltu dostane rondel nové bezpečnostní prvky. Mnoho řidičů si nemůže zvyknout na jízdní pruhy vedené do šroubovice. Do bílých čar mezi pruhy proto budou vsazeny plastické prvky, které by měly řidičům bránit v přejíždění tam, kde je to nebezpečné.