Podle místních, kteří bydlí podél dopravní tepny – třídy 17. listopadu –, hluku ani prachu neubylo, lidé žádnou výraznou změnu necítí. „Změnu nelze poznat. Auta z Dětmarovic stejně jezdí tudy a neubylo jich. Ani hluku, prachu,“ soudí Lucie Stašová, která bydlí poblíž frekventované silnice vedoucí centrem města.
A s jejím názorem souhlasí i další. „Ubylo jen autobusů, ale jinak je vše stejné. Kamionů je pořád stejně, i když jezdí přes Dětmarovice,“ tvrdí paní Antonie. Jedno místo, kde je určitě klidně, však přece jen existuje. A to na křižovatce u Prioru, kudy za normální situace projíždí tisíce aut. Teď jich rapidně ubylo. „Tam je to rozhodně poznat,“ podotkla další z místních obyvatel, Eva Jadrníčková.
Ačkoli se místní řidiči před 1. květnem vzájemně ujišťovali, jak tragická bude dopravní situace po uzavření mostu, není to nakonec tak hrozné. Problémy jsou především při dopravních špičkách, tedy během střídání směn na šachtách. Frekventované časy jsou mezi 5. a 7. hodinou ráno, 13. a 15. hodinou odpoledne a večer kolem 22. hodiny. „Problémy při střídání směn na šachtách pochopitelně jsou, ale zatím to není žádná katastrofa,“ tvrdí mluvčí Karviné Šárka Swiderová.
Úředníci po prvních čtrnácti dnech provozu vyhodnocují značení objížděk. „U některých ještě vychytáme ´mouchy´ – hlavně ty červenooranžové leckdy ´nedomorodcům´ dělají menší problémy. I já jsem si zajela po trase pro nákladní auta, tedy čtrnáct kilometrů v jednom směru, ale byla jsem nepozorná. Takže značení je takové, jaké má být, je přehledné a je třeba značky dobře sledovat. A ještě vylepšujeme, doplňujeme nebo upozorňujeme investora, který je za značení zodpovědný,“ popsala Swiderová.
Zásadní problémy v plynulosti dopravy nezaznamenala zatím ani policie. „Žádné vážné potíže jsme zatím nezaznamenali. V některých místech ale dopravní policisté hlídkují, aby vše bylo v pořádku, například v Karviné-Lipinách, kde je upravena přednost v jízdě,“ popsala policejní mluvčí Zlatuše Viačková.
Trpěliví musí být podle ní řidiči zejména v odpolední dopravní špičce, kdy doprava bývá plynulá, ale velmi zpomalená.