O úpravě křižovatky se opět hovoří po poslední tragické nehodě. Deník o události psal v článku: Při tragické nehodě v Havířově zemřela žena

Několik desetiletí je v místě plánováno mimoúrovňové křížení, přičemž je jisté, že i několik dalších desetiletí bude stále jen plánováno.

Levnějším a rychlejším řešením by byl kruhový objezd, pro který je v křižovatce dostatek prostoru. I o něm se nějakou dobu hovoří, není však jasné, kdo by ho zaplatil a jaké by měl parametry. Pokud by se rondel v prostoru startu a cíle někdejších automobilových závodů stavěl, museli by se na jeho podobě shodnout dopravní experti. A ti se kruháče na tak vytíženém tahu bojí.

„Kruhový objezd na této silnici by byl zahlcen vozidly stejně, jako ten velký, kde se právě kvůli vyřešení dopravního přetížení musely postavit semafory. Doprava od Ostravy i od Havířova by byla před objezdem patrně svedena do jednoho pruhu. Docházelo by ke kolonám a dopravní situace by asi nebyla příliš přehledná, jak by se asi mohlo na první pohled zdát,“ vysvětlil krajský dopravní inženýr Oldřich Surý.

Ve hře tak zůstávají dvě varianty. Mimoúrovňové křížení a zaslepení.

„Už několikrát jsme navrhovali, aby se úpravou křižovatky zamezilo odbočení vlevo od Ostravy a stejně tak od Šumbarku na Havířov. Zůstala by zachována pouze odbočka od velkého rondelu vpravo na Šumbark a od Šumbarku na Ostravu. Město však vždy tento návrh zamítlo,“ dodal Surý.


Zcela jednoznačně by situaci vyřešil nadjezd, jaký je například u ostravského Avion shopping parku.

„Mimoúrovňové křížení je skutečně za stávající ekonomické situace naší země v nedohlednu, přestože se snažíme dělat vše pro to, aby se obchvat Havířova začal budovat co nejdříve. Tuto středu bude jednat Sdružení pro rozvoj MS kraje o stavbě úseků na silnici I/11 v celé její trase od Opavy až po Jablunkov. Na další týden je plánováno jednání zástupců sdružených pro urychlení silnice mezi Bohumínem a Třanovicemi, na které je i obchvat Havířova,“ řekl ekonomický náměstek havířovského primátora Eduard Heczko.

Tajným přáním všech zainteresovaných je příchod investora, který by měl zájem postavit mezi Ostravskou ulicí a řekou Lučinou obchodní centrum. Silniční rampu nad hlavním tahem by si vzal jako součást projektu.

Čtěte také:
V Havířově přerazil motorkář malou fiestu
Sportovní audi zkřížilo cestu motorkáři