Magistrát sestěhuje řadu svých pracovišť do budovy, kde dnes sídlí Komerční banka. „Budovu Komerční banky jsme koupili za zhruba 40 milionů korun a začneme s její rekonstrukcí. Od roku 2013 by tam mohly fungovat například agendy matriky nebo dopravní agendy,“ uvedla mluvčí magistrátu Šárka Swiderová.

Magistrát se rozhodl pro koupi a rekonstrukci budovy léta nazývané Dům peněžnictví proto, že do konce roku 2013 musí předat zpět státu dvě budovy v Karviné-Novém Městě. Jde o objekt, kde sídlí dopravní agendy a matrika (bývalý Školský úřad) a pak také budova někdejšího okresního úřadu u hornické nemocnice, kde dnes mj. sídlí sociální odbor a nebo třeba odbor školství.

V současnosti má magistrát 340 zaměstnanců, je členěn na 14 odborů a 35 oddělení na celkem 6 pracovištích. „Tři budovy máme ve Fryštátě, dvě v Karviné-Novém Městě a jedna pobočka funguje jednou týdně v Loukách kvůli odlehlosti městské části,“ dodala Swiderová.
Reorganizace úřadu

Ještě před velkým stěhování bude vše jinak. Sníží se polovina odborů a tedy dnešní počet vedoucích pracovníků. V lednu 2012 by měli noví vedoucí osmi odborů s celkem 26 odděleními začít pracovat na dalších vylepšeních přímo podle zkušeností z praxe tak, aby konečného stavu i organizace prací bylo dosaženo do poloviny roku 2013.

„To bude mimo jiné znamenat snížení mzdových nákladů o 10 až 20 procent a zvýšení nedaňových příjmů do rozpočtu města,“ vysvětlila Swiderová.

Vedení magistrátu si podle ní od změn slibuje zjednodušení komunikace uvnitř a logicky také navenek, logičtější struktura pomůže zlepšit servis pro klienty a zjednodušit přístup veřejnosti ke službám – například pokladny budou v jediném místě, zjednoduší se správní řízení, vše se bude vyřizovat v jedné lokalitě a odpadne popojíždění po městě.

Optimalizace struktury magistrátu a zlepšení služeb pro veřejnost je součástí širšího projektu, na který magistrát získal dotace z Evropské unie a realizační tým i iniciativa vychází zevnitř úřadu.