Zatímco v prvním případě stavbaři už stanovili 16. říjen letošního roku jako termín dokončení stavby mostu, silnice, po které bude možné dojet mimo ulice města k dálnici, možná dokončena hned tak nebude.

Důvodem jsou plánované škrty ve státním rozpočtu pro příští rok, kvůli kterým by nebyly dokončeny některé silniční stavby. I ty již zahájené.

„Z ministerstva financí máme první zprávy, že resort dopravy dostane pro příští rok o deset miliard korun méně, než požaduje. V takovém případě bychom byli nuceni některé stavby zakonzervovat. Byl by to zřejmě i případ dálničního přivaděče v Bohumíně,“ řekl Deníku Martin Novák z tiskového odboru ministerstva dopravy.

Dodal, že stavba mostu ve Skřečoni má být dokončena v termínu a pokud by skutečně bylo na příští rok v dopravě méně peněz, stavba bohumínské silnice by se minimálně zpomalila. „Zatím je však opravdu předčasné cokoli předjímat,“ uklidňuje Novák.

Připustil však, že prioritu mají každopádně projekty financované z evropských fondů, což případ dvoukilometrového úseku bohumínské silnice není.

Zástupci bohumínské radnice jsou touto informací rozčarováni.

„Předpokládáme, že to, co je v tuto chvíli nasmlouváno, což je dokončení skřečoňského mostu a obchvatu, se také dodrží. Prioritou je pro nás samozřejmě dokončení skřečoňského mostu, jehož stavbu i stavbu obchvatu přesně před rokem dočasně zastavil tehdejší ministr dopravy Vít Bárta,“ uvedl v tiskovém prohlášení starosta Bohumína Petr Vícha.

Nicméně připomněl, že pro město je tento dálniční přivaděč nesmírně důležitý. „Teprve po jeho dostavbě dostaneme nákladní dopravu z centra Bohumína. Bez obchvatu nám pořád budou jezdit kamiony přes centrum města,“ uvedl Vícha.

Podle něj jsou tahanice kolem dokončení dálničních staveb v Bohumíně absurdní, obzvláště poté, co se letos v červenci dostavba přivaděče po složitých jednáních konečně opět rozjela a za pár měsíců by měla být opět zastavena. Původní termín dokončení byl příští rok na jaře.