Spoje SC Pendolino nyní cestou z Prahy končí v Bohumíně, jeden spoj SC Pendolino Sprinter pak zajíždí až do Třince. Tam však jezdí přes Karvinou, kde musí výrazně zpomalovat kvůli poddolované trati.

Od nového jízdního řádu plánují České dráhy vést své vlaky až do slovenské Žiliny. Využily by přitom modernizovaného koridoru, a pouzději i právě dokončovaného tunelu v Mostech u Jablunkova.

Protože do Žiliny hodlá několik spojů RegioJet posílat i soukromý dopravce Student Agency, chtějí ČD na trať nasadit svou jedinou chloubu – pendolino.

„Ano, v návrhu jízdního řádu je vedení některých spojů jednotkou pendolino i přes Havířov. Jedná se ale stále o návrh, v němž dochází k různým změnám. O definitivní podobě jízdního řádu bude možné podat informaci nejspíš koncem října, kdy by měl být znám přesnější rozsah provozu,“ informoval Deník mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Jak už Deník v minulosti informoval, žluté vlaky RegioJet mají začít mezi Havířovem a Prahou jezdit už v průběhu září.

Od prosince by měly některé spoje zajíždět až do Žiliny. Pokud oba dopravci splní své záměry, zažije trať vedoucí skrz Havířov nejvyšší frekvenci vlaků ve své historii.