Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Malý zákazník vyhrál soud nad velkou firmou

Havířov /AKTUALIZOVÁNO/ - Nadnárodní společnost Digi Czech Republic prohrála soudní spor s klientkou, které nechtěla vrátit neoprávněně účtované peníze. Do případu se vložil Deník a dokázal, že firmy nesmí zákazníky okrádat ani o malé peníze.

31.8.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/David Taneček

Kauza začala v prosinci roku 2008 zahájením reklamace a skončila v srpnu 2011 rozhodnutím soudu. Lucie Lipusová byla klientkou společnosti Digi Czech Republic, s.r.o., u které využívala satelitní příjem televizního signálu. Když 10. prosince na zákaznickou linku nahlásila poruchu zařízení, byla jí přislíbena oprava. Té se dočkala po více než měsíci. V polovině ledna přišel technik, který zjistil, že u satelitního talíře zrezivěla kabelová koncovka. Po výměně několikakorunové součástky bylo zařízení v pořádku.

Přestože technik opravil zařízení, které měla zákaznice v pronájmu, a do protokolu uvedl, že porucha nebyla zaviněna zákazníkem, nechal si opravu a cestu zaplatit s tím, že účtovanou částku 497 korun firma vyřeší v rámci měsíčního vyúčtování.

„Na zákaznické lince mi skutečně řekli, že mi peníze pošlou na bankovní účet, od kterého si vyžádali číslo. Stejně tak mi potvrdili, že mi nebudou účtovat měsíční platbu, protože jsme měsíc nemohli jejich službu využívat. Jenže pak se vše změnilo a firma žádné peníze neposlala,“ řekla Lucie Lipusová.

V té chvíli se do případu vložil Deník. Naše havířovská redakce pomohla Lucii Lipusové s některými administrativními záležitostmi. „Napsali jsme několik urgencí pro vyplacení neoprávněně zadržovaných peněz, získali jsme stanovisko Českého telekomunikačního úřadu a ve finále jsme naší čtenářce pomohli najít advokátní kancelář, která celou věc připravila pro soudní spor,“ uvedl redaktor Deníku Libor Běčák..

Firma ve svých reakcích tvrdila, že žádné peníze nedluží, protože zákazník podpisem s platbou za opravu souhlasil. Navíc se snažila dokonce tvrdit, že opravář, kterého sice na místo vyslali pracovníci zákaznické linky, pro tuto firmu nepracuje. „Firma Digi spoléhala na to, že se zákazník o pětistovku nebude soudit. V tomto případě se však přepočítala. Když Digi odmítla i poslední výzvu, byl soudu podán návrh na vydání platebního rozkazu,“ uvedl Libor Běčák.

Právník Digi se snažil soud přesvědčit, že klientka neuplatnila reklamaci správně a měla se obrátit na Český telekomunikační úřad. Od toho ale měla zákaznice potvrzeno, že tato reklamace spadá do kompetence soudu, protože se nejednalo o reklamaci telekomunikačních služeb, ale o opravu technického zařízení.

„Kauza se proto přenesla přímo do soudní síně Městského soudu v Brně. Ani tam se právník Digi nechtěl vzdát bez boje, jeho argumenty však soud nepřesvědčily. Nechtěl dokonce přistoupit ani na nabízený smír, kdyby firma zaplatila pouze 497 korun a náklady, které souvisely s právním zastoupením klientky,“ popsal další průběh situace Běčák.

„My vůbec neznáme číslo bankovního účtu, kam klientka peníze poslala. Ten opravář nebyl naším zaměstnancem. Na smír nemohu přistoupit, protože k tomu nejsem zmocněn. Bylo by to možné pouze v případě, že bychom neplatili nic,“ řekl před soudem právník Digi Jan Mareček.
Soudkyně Michaela Silnická však z výslechu zástupců obou stran vyrozuměla, že mezi firmou a klientkou byla uzavřena smlouva, ve které se Digi za měsíční nájem zavázalo poskytovat službu a udržovat zařízení v provozu.

„Žalobkyně postupovala správně. Přesně podle smluvních podmínek uvědomila zákaznické centrum o závadě. Technik vystupoval jako zástupce společnosti Digi, neoprávněně vyúčtoval částku 497 korun. Firma se tak na úkor klientky bezdůvodně neoprávněně obohatila a obohacení musí vydat,“ vyřkla soudkyně v rozsudku s tím, že Digi Czech Republic, s.r.o. musí uhradit úroky a všechny další náklady, které se soudním sporem klientce vznikly.

Digi tak místo necelé pětistovky přišel spor na zhruba 10 tisíc korun.

O tom, že firmy skutečně spoléhají na to, že se lidé o tak malé částky nebudou soudit, svědčí i údiv soudkyně Městského soudu v Brně, který případ řešil. „Jde opravdu o malichernou částku. Takový spor jsme tady ještě neměli. Je jasné, že tady nejde jen o peníze, ale o princip,“ řekla soudkyně Michaela Silnická.

Deník o případu informoval v původním článku: Klient podle firmy musí platit i za uznanou reklamaci

Autor: Libor Běčák

31.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek na mítinku v Bohumíně 17. října 2017.
18

Kampaň vrcholí. Zaorálek se pustil do Babiše i v Bohumíně

Ivo Vondrák.

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

Stavbu nového terminálu komplikují jedy

Škaredé, rozbité a špinavé. Tak popisují cestující českotěšínské autobusové nádraží, po jehož opravě volají už několik let.

Kvůli zloději kabelů museli být z podzemí šachty evakuováni horníci

Nejen telefonní linky z podzemí šachty, ale také čidla na měření důlních plynů, kontroly ventilátorů, hladiny vody v dole a další. To vše vyřadil z provozu šestatřicetiletý zloděj kabelů z Orlové, který v červenci odsekl kabel u Dolu ČSM ve Stonavě.

ON-LINE s Tomášem Hanzelem, primátorem Karviné a kandidátem ČSSD na poslance PČR

Primátor Karviné a kandidát ČSSD na poslance Parlamentu ČR Tomáš Hanzel v úterý odpovídal jako host on-line rozhovoru Deníku na dotazy čtenářů.

Havířov vynuloval Slavii

Havířov /FOTO/ – Co se v sobotu nepovedlo fotbalistům Karviné, povedlo se o dva dny později hokejistům Havířova.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení