Lidé zde zaznamenali nejen rychle rostoucí hory kontejnerů, ale také obnovení vlakové dopravy. Na železničním přejezdu musejí řidiči dávat přednost vlakům několikrát denně, avšak ještě před pár měsíci zde projel vlak opravdu velmi zřídka a četnost by se dala spočítat měsíčně na prstech ruky.

„Když se vracím z města, jsem zvyklý jezdit na Šumbark z Rudné ulice. Jenže už mě v posledním týdnu třikrát zdrželo čekání na přejezdu, o kterém jsem si myslel, že už ani nefunguje. I když čekání není moc dlouhé, tak bych byl v jiném případě dávno doma. Budu proto raději jezdit jinudy,“ uvedl třiačtyřicetiletý Milan, který zaznamenal velký počet kontejnerů i ze svého bytu v Lidické ulici.

Podle něj jsou kontejnery už mnohdy v horizontu vyšší, než paneláky.

„Zajímavé je to v noci, kdy účinné osvětlení ozařuje další domy. Když jsem poprvé viděl tu záři za jedním z věžáků, myslel jsem si, že je to ufo. Zajímalo by mě, jestli ta světla lidem nesvítí přímo do bytů,“ dodal muž.

Zástupci vedení firmy vybrali Havířov jako vhodný bod spojení s průmyslovou lokalitou Karvinska a Ostravska.

Logistický terminál je zaměřen na kombinovanou dopravu, kde se kloubí vlaková a silniční doprava. Jedná se vlastně o velké překladiště, kde se kontejnery po uskladnění překládají z vlakových souprav na kamiony a naopak.

V kontejnerech se převáží veškeré zboží. Možnost této dopravy využívají nejen různé firmy, ale také jednotlivci, kteří si nechávají poslat například své osobní věci po pobytu v zahraničí.