Nadřízení mu to však poté, co na možný neetický postup upozornila některá média, zakázali a akce byla zastavena. Kovařík se však prý nevzdává a chce své know-how na ekonomizaci provozu nemocnice modifikovat.
Pacienti z tohoto kroku ovšem mohli pojmout podezření, že se s nimi lékaři „nehrají čistou hru“. Jak chcete nyní pacientům dokázat, že tomu tak není a že se jim dostane nejlepší péče bez ohledu na to, u které zdravotní pojišťovny jsou registrováni?
„Akce byla „rozhodnutím shora“ zastavena. Takže pacienti nemusejí nikoho podezírat, že by je chtěl nějak šidit nebo selektovat. Nemocnice navíc dále jedná s pojišťovnami tak, aby měla dostatek prostředků na pacienty všech pojišťoven. Cílem celé Akce milion bylo motivovat lékaře, aby svědomitě a řádně vykazovali to, co vykazovat skutečně mají, aby poskytovali akutní péči bez ohledu na to kde je pacient pojištěn a aby u plánovaných věcí zlepšili celý proces od přijetí pacienta k hospitalizaci až do doby jeho propuštění. A co se týká úspory léků – přiznejme si, kolikrát při návštěvě lékaře se Vás ani nezeptá, jestli ještě máte dostatek léků a bezmyšlenkovitě Vám raději vystaví další recept. Celá akce opravdu měla sloužit k tomu, aby i lékaři v nemocnici se chovali efektivně a začali pečlivě zvažovat, zda léky předepsat, zda poslat pacienta na duplicitní vyšetření a zda je nutné ho hospitalizovat. Pro informaci čtenářům, za měsíc září je celková částka k výplatě dle uveřejněných kritérií ve výši 51 tisíc korun.“
Vaše snaha chovat se ekonomicky se jistě dá pochopit. Nemyslíte se ale, že na pacienty to muselo působit zcela skandálně, když jste je takto selektovali podle zdravotní pojišťovny? Všichni platíme zdravotní pojištění a priori stejné, ale některým se mělo dostat rychlejší a lepší péče… Toto se přece pacientovi nemůže líbit, ať už má pochopení pro ekonomické okolnosti či nikoli.
„Skandální bylo, že pacienti dostali jednostrannou informaci. Nemocnice je jako každý jiný podnik a nemůže, byť se jedná o zdraví, poskytovat něco zdarma. Na jedné straně je pohoršení jak se nemocnice chovají, na druhé však nikomu nevadí, že pojišťovna nezaplatí poskytnutou a řádně vykázanou péči jejímu pojištěnci. Raději financuje reklamy v médiích na nábory nových pojištěnců, investuje peníze do různých balíčků a slev a platí si podomní dealery, aby Vás přeregistrovali právě k té jejich „nejlepší“ zdravotní pojišťovně. Už tady by si každý měl uvědomit a zjistit jestli to je fér…. Naše nemocnice chce pouze zaplatit za to, co jsme poskytli pacientům dané pojišťovny. Nikdo nám přece nedává zdarma léky, energii jen proto, že jsme nemocnice a že se staráme o zdraví. A zaměstnanci vám taky zdarma pracovat nemohou.“
Opravdu tedy pacient nemá důvod se nemocnic v Ráji nebo v Orlové pro jistotu vyhýbat?
„Vše, co děláme, tak jen proto, aby obyvatelé Karviné, Orlové a blízkého okolí měli v budoucnu svoji nemocnici a to pokud možno s péči ve stejném rozsahu jako dosud. Nechci, aby tady bylo jedno nebo dvě oddělení a pak jen lůžka pro následnou péči. Nemocnice má v síti nemocnic své místo a musí tam zůstat i nadále. Pokud však bude léčit zdarma, tak se ji to nepodaří.“