Nejvíce se situace nelíbí samozřejmě lidem ve Stonavské ulici, po které je vedená čtyřproudová silnice. Podle místních zde auta jezdí mnohem rychleji, než je povoleno, a také kvůli tomu je zde životní prostředí horší, než by mohlo být.

„O dodržování rychlosti, která je tady v obci padesát kilometrů v hodině, se nedá mluvit. Většina řidičů zde jezdí jako o život. I díky nákladním autům trpíme nespavostí, nervozitou, podrážděním, alergiemi a špatným sluchem. Odvoláváme se na zákon o zdraví lidu. Přece to nemusíme snášet,“ stěžovala si Jana Bajgerová.

Starosta Horní Suché Jan Lipner lidi ze Stonavské ulice chápe a je přesvědčený, že se situace po otevření karvinského mostu zlepší. „Vše má dvě strany mince. Jsme například rádi, že se nám podařilo zamezit nákladní dopravu ze strany od Třanovic. Velká auta musejí pokračovat až do Českého Těšína a pak se vracet. Toto ocenili hlavně lidé v Albrechtické ulici, která je klasickou cestou druhé třídy a není pro nákladní dopravu ideální. Lidem u frekventované silnice, která naopak pro nákladní dopravu určená je, se to zase nelíbí,“ uvedl starosta Horní Suché Jan Lipner.

Ten také poukázal na to, že lidé by ve Stonavské ulici chtěli vedle stávajících dělených přechodů i další.

Tím se prý zhorší místní emise od projíždějících automobilů. „Odborníci jasně říkají, že s ohledem na emise je nejlepší plynulá doprava. Jestliže auto projede plynule a je rychle pryč, je zatížení nejmenší, ale u děleného přejezdu musí řidič zpomalit, zařadit se do správného pruhu a pak zase zrychlit. Automobily tak produkují více emisí, které se přitom snažíme snižovat,“ dodal Lipner.

Čtěte také:
Sušanům vadí padající kaly z nákladních aut