Přestože samotná stavba je zatím v nedohlednu, přípravné práce běží. Plánování a práce na přípravě projektu by neměly zhatit ani starosti státu s reklamovanou dálnicí D1 v Ostravě, ani dlouhodobé problémy se stavbou silnice I/11 u Třince.
„Právě v rámci projektu stavby I/11 na Třinecku se nám podařilo získat milion korun pro pokračování projektové přípravy. Další půlmilion má pro tento účel rezervováno i město Havířov ve svém rozpočtu a příslib na získání financí máme i z krajského úřadu. Na projektu pracuje brněnská Technická sekce Ředitelství silnic a dálnic ČR,“ řekl včera ekonomický náměstek havířovského primátora Eduard Heczko.
Jak už Deník informoval, projekt je rozdělen na dvě části. Jako první by se mohl stavět úsek mezi Havířovem, Těrlickem a Třanovicemi. Tam se silnice napojí na už zprovozněnou rychlostní silnici R48 Ostrava – Frýdek-Místek – Třinec – Slovensko.
V druhé fázi by měl být budován úsek od Havířova ve směru k Bohumínu, kde bude napojen na dálnici D1. Tuto část projektu komplikují ještě ne zcela vyřešené pozemky pro stavbu.
Součástí projektu je napojení od Ostravy přes Havířov po Ostravské, Orlovské, Vodní a Dělnické ulici. V této části se počítá s několika mimoúrovňovými křižovatkami.
O stavbě silnic, které tvoří obchvaty kolem měst a obcí na Karvinsku a Třinecku, se bude hovořit i na pracovní schůzce s ministrem dopravy.
„Je nepochybné, že obchvaty mají zlepšit životní prostředí lidem z regionu. Proto příští týden ministru životního prostředí Chalupovi připomenu dřívější sliby Topolánkovy vlády na podporu urychleného řešení dopravní situace v regionu,“ dodal Heczko.