V souvislosti s tím, že České dráhy už mají stavební povolení k modernizaci nádraží i demoliční výměr ke stržení odbavovací haly, informovala Česká komora architektů o tom, že podala nový návrh na prohlášení nádraží za památku.
Vypracovali ho architekti Ondřej Beneš, Oldřich Ševčík a Luděk Jasiok, kteří v něm opět připomínají výjimečnou architekturu nádraží, která by byla odstraněním haly zničena. Poukazují na výlučnost bruselského stylu, mimořádně cennou mozaiku v interiéru nádraží či na důležitou roli objektu v dopravně- -urbanistické struktuře města Havířov.
O architektonických kvalitách budovy podle nich svědčí její reprezentativní charakter, použití ušlechtilých materiálů, jakými jsou travertinové obklady, mramorová podlaha a mramorové stupně dynamického schodiště, pískovcové obklady bočních průčelí, a četnost výtvarných detailů, které z ní činí zářného reprezentanta bruselského stylu.
Harmonický celek s panelákem
Architekti ve svém posledním prohlášení o všech výjimečnostech nádraží došli až k tomu, že cenný je také věžový panelák v jeho sousedství.
„Stávající budovu nádraží navíc v sedmdesátých letech vhodně doplnil výškový objekt bytového domu. Obě budovy spolu tvoří harmonický celek, odstraněním nádražní haly by podle architekta Luďka Jasioka došlo k likvidaci vzácného urbanistického celku a promyšlených vazeb," sdělili architekti se vší vážností.
Třináctipatrový obytný dům je v soukromém vlastnictví. Architekti a památkáři by tak mohli majitelům v budoucnu znepříjemnit například rekonstrukci.