„Doufám, že v kufru není mrtvola,“ nechává se slyšet jeden z přibližně třech desítek zájemců o čtyři vozidla nabídnutá v historicky první aukci tohoto druhu. Bohumínské technické služby je svého času odtahují z veřejných prostranství jako vraky a nikdo neví, co je (nebo může být) uvnitř.

„Nemáme pochopitelně klíčky, neznáme technický stav a nevíme, jestli jsou provozuschopná,“ informuje vedoucí odboru dopravy na zdejším úřadě Petr Vavrečka. Jisté je, že červený Fiat Cinquecento, zelený Seat Alhambra, stříbrná Kia Shuma ani bíly nákladní valník Lublin nemají platnou „technickou“.

Lublin stával u tržnice, pamatujete?

„Do toho nejdu, bubnové brzdy, náhon na zadek,“ šklebí se další z účasníků dražby právě nad valníkem polské výroby. Ne jeho korbě je stále jakési harampádí – prý bonus, utahují si pokuřující zájemci o autovraky. Jelikož se kupuje doslova „zajíc v pytli“, mají všechny autovraky vyvolávací cenu 0 korun.

close Historicky  první dražba autovraků v Bohumíně dopadla nad očekávání, do půlhodiny bylo hotovo, přítomní se i docela bavili. Bohumín, únor 2021. info Zdroj: Deník / Radek Luksza zoom_in Historicky první dražba autovraků v Bohumíně dopadla nad očekávání, do půlhodiny bylo hotovo, přítomní se i docela bavili. Bohumín, únor 2021.

Kia začíná na padesátikoruně, nabízí ji muž v černé čepici. Částku obratem desetinásobně zvedá dražitel v černé bundě, Dominik. Na patnáct stovek zvyšuje Jirka v čepici s červenou bambulí. „Ať si to nechá,“ zahudruje kdosi z přihlížejících a korejský vůz má nového majitele. Smlouva se vypisuje ihned.

„Lublin stával u tržnice, pamatujete?“ představuje vedoucí odboru dopravy následující položku. Valník je z roku 1997, prý s najetými 85 200 kilometry. Dominik ho chce k baráku, jeho tři tisícovky jsou však přehozeny pánem v kárované čepici. 3200, 3400, 3500, 3700 a poslední slovo má opět černá bunda.

I souboj o Seat a Fiat je ve druhé části areálu technických služeb ve znamení Dominika s Jirkou. „Černá bunda, červená bambule…“ střídá dražitel přihazující, neznaje samozřejmě ještě jejich jména. Španělské auto je nakonec Jirkovo, italské Dominikovo. Bohumín slibuje druhou aukci vraků asi za měsíc!

K TÉMATU

Novela silničního zákona…

…umožňuje městům i obcím odstraňovat ze ulic „bezprizorní“ auta, které mají půl roku propadlou technickou kontrolu. Jestliže se o ně dále jejich vlastníci nepřihlásí, musí je radnice nabídnout občanům v aukci. A když se – jako v Bohumíně – zadaří, pokryje to alespoň náklady na odtah. Nevydražené vozidla čeká ekologická likvidace.