Havířovský dopravce tedy letos nakoupí pouze tři nízkopodlažní autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn a dva malokapacitní autobusy.
„Původně havířovský dopravce předpokládal pro letošní rok nákup celkem sedmi autobusů, z toho šest nízkopodlažních plynových autobusů, při předpokládané výši státní dotace v celkovém objemu 18,6 milionu korun. Takovou částku obdržel v loňském roce,“ uvedl mluvčí havířovské radnice Ivan Trnka.

Pro letošní rok ale dopravní firma získala dotaci pouze 3,1 milionu korun na nákup jediného autobusu s pohonem na stlačený zemní plyn.
Cena nízkopodlažního autobusu s plynovým pohonem se pohybuje okolo 6,4 milionu, zatímco malokapacitní autobus vyjde na 1,6 milionu korun. Pořízení vozidel tak vyjde celkově na 22,4 milionu korun.

Ministerstvo dopravy podporuje nákup autobusů na ekologický pohon, ale záleží na objemu finančních prostředků, které jsou k dispozici. „Pokud je to v rámci letošního roku, je to rozpočet, který schvalovalo ještě minulé vedení ministerstva,“ řekl mluvčí Karel Hanzelka.

Havířov byl prvním městem v republice, ve kterém se před čtrnácti lety objevily autobusy na plynový pohon. V současné době společnost ČSAD Havířov vlastní okolo čtyř desítek těchto autobusů, což je podle vedení firmy největší počet provozovaný v tuzemské městské hromadné dopravě.
Havířovský dopravce loni za přispění města a státu nakoupil šest vozidel na ekologický plynový pohon, předloni to byla čtyři vozidla.