„Není výjimkou, že člověk třeba nenatankuje ani litr benzinu, ale přijede jen na kafe, bagetu nebo si podá sportku,“ uvedli oslovení pumpaři. Diskuse Mluvčí společnosti OMV Česká republika Viktor Kučera dodal, že lidé stále více nakupují pečivo, bagety, využívají i rozšiřující se nabídky teplé kuchyně. „Patří k tomu také prodej novin, časopisů, případně alkoholu. Rostoucí zájem je určitě vyvolán i tím, že pumpy jsou otevřeny nonstop a lidé nemusejí ani stát třeba ve frontě jako v obchodech. Roste koupěschopnost, proto si člověk zboží u pumpy nakoupí, i když je dražší než třeba v supermarketu,“ uvedl mluvčí OMV.

Údaje o tom, jakým podílem se na tržbách společnosti podílí právě doplňkový prodej u pump, ale podle něj firma nezveřejňuje. Také u ostravské benzinové pumpy Esso obsluha uvedla, že velký zájem je mezi motoristy o kávu, bagety a různé druhy pečiva. „Často lidé také u nás podávají sportku, zvyšuje se i podíl těch, kteří dobíjejí kredit do mobilu,“ uvedla pracovnice čerpací stanice. Majitel havířovské pumpy známé společnosti, který chtěl zůstat v anonymitě, uvedl, že právě rostoucí zájem zákazníků nutí rozšiřovat nabídku. „Jsme pumpa, která stojí v městské zástavbě. Odhaduji, že devadesát procent tržeb u nás udělají stálí zákazníci. I podle jejich požadavků se snažíme rozšiřovat nabídku,“ dodal majitel pumpy. Obdobné zkušenosti uváděli i další oslovení pumpaři. Jak velký podíl na jejich tržbách tvoří právě doplňkový prodej, uvést nechtěli.