Kromě Českých drah oslovilo ministerstvo ještě RegioJet a Leo Express. Vítěz tendru získá smlouvu přímým zadáním až do konce roku 2027. Na trase se tak navýší provoz zhruba o 17 procent.

Podle požadavků na vozy nedojde k zásadnímu zlepšení kvality cestování u rychlíků. Podmínkou jsou vozy na nejméně 140 km/h, což splňují i dnes na trase nasazované vozy řady B.

Velkou změnou je plán ministerstva dopravy nasadit mezi druhým a třetím největším městem v zemi více vlaků než dosud. Podle navrženého jízdního řádu mají vlaky jezdit z Brna od 5 hodin ráno do 21 hodin každou hodinu. Namísto patnácti párů spojů má jezdit sedmnáct párů.

Oproti stávajícímu jízdnímu řádu se má nepatrně zkrátit doba jízdy mezi Přerovem a Brnem, naopak zpomalí spoj z Přerova do Bohumína.