Oproti tomu původnímu poměrně malý, skromný, ale moderní a účelný prostor vznikl rekonstrukcí nízké vedlejší budovy nalevo od té dominantní, z čela prosklené - jedněmi proklínané, druhými historicky ceněné. Vstup do staré haly byl uzavřen.

"Nová odbavovací hala vzdušná a navozuje pocit volnosti a je klimatizovaná," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Současně s přestěhováním pokladen a informačních tabulí do nové haly byl zřízen provizorní přístup cestujících na jednotlivá nástupiště. Trasa je kvůli stávající rekonstrukci přednádražního prostoru vedena od zastávek autobusů kolem výškového domu ke stávajícímu staveništi a odtud podél kolejí k výpravní budově. Starým podchodem se cestující na nástupiště nedostanou. 

Práce v podzemí černouhelné šachty. Ilustrační snímek.
Greenpeace odmítá obviňování horníků na pivu a podává trestní oznámení na KHS

"Tento provizorní stav by mě trvat do konce stavby, který je naplánován na květen příštího roku. Dodavatelé se ale budou snažit tento termín o nějaký ten měsíc zkrátit," vysvětlil Svoboda.

Začíná druhá etapa rekonstrukce, která zahrnuje vybudování WC pro cestující veřejnost. Historická budova nádraží dostane nový plášť a střechu, novou skleněnou fasádu na obou průčelích objektu a nová okna.

Jak už se město a Správa železnic dohodly, historická budova bude po opravě sloužit městu, které tam zamýšlí vybudovat společensko-sportovní centrum, které ve městě chybí. "Přibudou tu nové stavební prvky, ale zachován bude i tento retro styl," podotkl ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Podle primátor a Havířova Josefa Bělici je to pro město obrovský krok a hala bude i do budoucna dominantou města. Nejpozději v roce 2022 byl se Správa železnic měla pustit do opravy samotného nádraží - tedy kolejiště, perónů. Podchod pod nádražím bude protažen a vyústí na druhé straně nádraží, u supermarketu Lidl.

Ilustrační snímek. Kamerový sledovací systém ve městě
Strážnící v Havířově uvidí více, město rozšíří kamerový systém