Správce nádraží, Správa dopravní železniční cesty (SŽDC), ale odpovídá, že například úklid všech nádražních prostor je dostatečný a za špínu mohou mnohdy i sami cestující.

„Úklid předmětného podchodu ve stanici Karviná hl. n. je zajišťován podle standardních pravidel a je v souladu s harmonogramem, který považujeme za dostatečný,“ odpověděl Deníku na dotazy inspirované názory některých cestujících mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Někteří cestující pak tvrdí, že za nepořádek na nádraží i na blízkém autobusovém stanovišti – lavičky, nástupiště – mohou i lidé bez domova, kteří zde čas od času přebývají. Správce nádraží se ale takovým názorům brání. „Bezpečnosti cestujících věnujeme zvýšenou pozornost. Bezpečnostní agenturou je zde zajištěna přítomnost pracovníků ostrahy. Nejen bezdomovci, ale i občané pod vlivem návykových látek jsou ostrahou z veřejně přístupných prostor vykazováni,“ říká Pavel Tesař.

„Bezdomovci se na celkovém znečištění nepodílí. Znečištění a celková potřeba úklidu je odrazem celkového pohybu cestujících v tomto regionu. Doposud nám nebyl doručen žádný podnět, který by na tento problematik poukazoval,“ dodává mluvčí SŽDC.