Od doby otevření nově postavené rotundy se lidé přou, zda novostavba dosahuje kvalit její stržené předchůdkyně a zda by neměla poskytovat větší komfort i cestující veřejnosti.

Nová rotunda už totiž neslouží jako uzavřená čekárna, ale cestující mají k dispozici pouze střechou krytý prostor s několika kovovými sedačkami. I ty jsou kritizovány za to, že jim chybí opěradla.

Dopravce se brání tím, že chtěl co nejvíce snížit riziko poškození vandaly a uzavřenou čekárnu nepostavil vůbec, aby se tam nezdržovali bezdomovci.

Vedení města, které dopravní společnosti jako akcionář na rekonstrukci nádraží přispělo, vyzvalo dopravce k jednání o možnostech zlepšení podmínek pro cestující. To se konalo v úterý.

Město žádá změny

Zdroj: Deník/Libor Běčák

„Měli jsme schůzku se zástupci ČSAD. Připomínkovali jsme tam nedostatky, jak je vidí občané, kteří vystoupili na zasedání zastupitelstva. Stěžovali si na to, že tam není občerstvení, stánek s denním tiskem a že na ně prší při čekání na autobus nebo u okénka přepravní kanceláře. Zástupce dopravce bude situaci monitorovat a v brzké budoucnosti bude dostavěn další objekt, který bude sloužit i jako čekárna. Navrhovali jsme, také, že by se stávající otevřený prostor rotundy mohl částečně zasklít, ale k tomu se ČSAD moc nemá," řekl hospodářský náměstek primátora Ivan Bureš.

Podle dopravce bude objekt pro cestující postaven už v létě.

Dopravce připravuje stavbu

Zdroj: Deník/Libor Běčák

„S vedením města jsme si vyříkali některé obecné podněty. Konkrétní stížnosti jsme obdrželi jen tři, a ty jsme si vyřešili přímo s cestujícími. Současná podoba autobusového nádraží je jen jednou z etap. Už dnes jsme připravení na budování malé pekárny s kavárnou, která bude případně v nějakém extrémním počasí suplovat i čekárnu. Inženýrské sítě máme nachystány a stavba ba měla být hotova do konce léta. Příští zima tak už bude tímto způsobem zajištěna," vysvětlil ředitel osobní dopravy ČSAD Havířov Jakub Vyvial.

Cestující podle dopravce na nádraží dlouho nečekají, protože stanoviště neslouží jako přestupní terminál.

„Byť mělo bývalé autobusové nádraží čekárnu, tak ta byla prakticky nevyužívaná. Nádraží totiž není přestupním terminálem. Jde o výchozí stanici pro 90 procent linek. Cestující přicházejí zpravidla ke konkrétnímu spoji. I nahodilí cestující, kteří třeba přicházejí od sousedního nákupního centra se do města dostanou co pět minut nějakým autobusem. Že by někdo čekal déle než deset minut, je velmi nepravděpodobné. Proto jsme při projektování nové rotundy s čekárnou nepočítali. I tu starou využívali vlastně jen bezdomovci," dodal Vyvial.