Vedení města zadá v nejbližších týdnech zpracovat studii, která má naznačit, kudy má nová silnice vést. „Je potřeba, aby Karviná měla kvalitní napojení na tzv. nadřazenou silniční síť, tedy dálnici. Město na zpracování studie získalo dotaci ve výši jeden milion korun od kraje, další milion uvolní ze svého,“ řekl náměstek karvinského primátora Zbyněk Gajdacz.

S definitivním spojením Čech a Slezska po dálnici se počítá v roce 2009, ovšem kvalitní silniční spojnice směrem na Karvinou bude ještě o pár let později. Starostové Dětmarovic a Dolní Lutyně, kde tranzitní doprava po zprovoznění dálnice několikanásobně zvýší provoz, tento záměr vítají. „Je dobře, že se ty věci pohnou. I když u nás asi nebude situace na rozdíl od Dětmarovic a Skřečoně tak dramatická,“ míní starosta Dolní Lutyně Pavel Buzek.

Jeho dětmarovický kolega se obává toho, jak se vyřeší problém, který v minulosti zablokoval budování průmyslové zóny v Dolní Lutyni – přírodní rezervace Natura 2000 na rozhraní Dětmarovic a Věřňovic. „Vyhlášení chráněného území nabývá účinnosti 1. června 2008, tak jsem zvědav, jak se s tímto stát popere, když tudy má v budoucnu vést nová silnice,“ řekl Lumír Mžik.