„Rekonstrukce kolejiště i střední části podchodu, která proběhla v minulém roce, zřejmě vedla k narušení dilatačních spár a izolací," vysvětluje českotěšínská mluvčí Dorota Havlíková. Do podchodu se tlačí spodní voda, která s příchodem teplých dní začala zahnívat a kolemjdoucí obtěžuje nepříjemným zápachem.

Část podchodu vlastní Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) a druhou část město, které chce, stejně jako SŽDC, nepříjemnou situaci řešit. Nemohou se ale dohodnout na tom, na čí straně podchodu zatéká, a kdo by měl zjednat nápravu.

SŽDC se obrátilo na Drážní úřad, ten ale sdělil, že ve věci není kompetentní rozhodnout. Město zase oslovilo Technický a zkušební ústav stavební, a ten není schopen jednoznačně určit, odkud voda zatéká.

Všichni se shodnou na jediném, že podchod není v pořádku.

„Krizovou variantou, o které v současné době opravdu uvažujeme, je, že naši část podchodu uzavřeme. Je ve špatném technickém stavu a nemůžeme riskovat, že dojde k úrazu," vysvětluje mluvčí SŽDC Marek Illiáš a dodává, že podle posudku, který si nechali vypracovat, je vnitřní část podchodu v pořádku.

S tím ale vedení města nesouhlasí. Uzavření podchodu se chce vyvarovat, a tak se rozhodlo hledat řešení na vlastní pěst.

„Jsme si vědomi problémů a se SŽDC dlouhodobě jednáme. Bohužel, zadaný posudek neurčil jednoznačnou příčinu pronikání vody do podchodu. Každopádně ani voda, ani zápach nepochází z městských toalet, ty jsme již v minulosti na své náklady rekonstruovali a vybavili odčerpáváním. Nyní jsme oslovili odborné firmy, které mají zkušenosti s odvodněním podzemních objektů, aby předložily návrh i rozpočet řešení. Je třeba najít takový způsob, aby byl efektivní a nebyl finančně nerealizovatelný," zní prohlášení města.

Ani správa železnic se jednání nebrání, žádnou oficiální nabídku od města ale zatím nedostala.