„Přípravné práce na likvidaci jámy Darkov 1 na Pomocném závodě jsme již zahájili. Zahájení betonáže předpokládáme 1. března letošního roku. Podle harmonogramu prací by likvidace jámy měla být ukončena na konci roku 2025,“ řekl Deníku mluvčí státního podniku Diamo Tomáš Indrei.

Nefunkční zabezpečovací zařízení na přejezdu, Šenov, 2.2.2024
Nemůžeme spát! Lidi z obcí štve houkání vlaků při opravě trati Havířov-Ostrava

Společně s městem pak Diamo hledá možnosti dalšího využití tohoto průmyslového areálu. „Pokud se týká povrchu pomocného závodu, připravujeme studii využitelnosti areálu povrchu závodu ve spolupráci s městem Karviná, " řekl dále mluvčí podniku Diamo.

"Za tímto účelem jsme dohodli s primátorem Karviné na vytvořeni pracovní skupiny, abychom postupovali koordinovaně a zároveň respektovali záměry města v oblasti,“ dodal Indrei.

Dalibor Ž., mladý stojvůdce, který zahynul 24. ledna při srážce vlaku s nákladním vlakem na přejezdu v Dolní Lutyni.
Pomoc pro rodinu zemřelého strojvůdce z Karviné. Jeho kolegové zřídili sbírku

Důl Darkov byl jedním z nejmladších černouhelných dolů v karvinském revíru. Uhlí se tam začalo těžit v roce 1982 a uzavřen byl společně se nedalekým Dolem ČSA v roce 2021. Důl ČSA, respektive závod Jan Karel, má za sebou více než 160letou historii.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Žáci těchto základek na Karvinsku nejlépe zvládají přijímačky na střední školy

Zdroj: Deník/Kateřina Součková