Část řidičů se při pohledu na průběh stavebních prací ptá, proč musí být omezující svedení provozu v takové délce najednou.

„Jakási sporadická pracovní činnost byla viditelná jen v několika málo místech, jinde akorát to omezení provozu. Z laického pohledu navíc nevypadala nahrazovaná svodidla nijak zkorodovaně,“ poznamenal jeden z řidičů, který po dálnici projížděl v úterý.

Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které spravuje tuzemské dálnice, stála za výměnou stávajících svodidel vyšší bezpečnost. Starší svodidla obvykle nesplňují směrnici ministerstva dopravy.

Výměna svodidel na D48 u Tošanovic.

„Výměna je realizována z důvodu navýšení stupně zádržnosti stávajícího zádržného systému ve středním dělícím pásu,“ poznamenal mluvčí ŘSD Jan Studecký s tím, že několikakilometrové omezení je pro hladký postup prací nezbytné.

„Jelikož musí zhotovitel realizovat veškeré práce během tří měsíců, bylo nutno přistoupit k rozdělení na větší úseky, aby zhotovitel dílo v této době dokončil. Rozdělení do kratších úseků by znamenalo celkové prodloužení uzavírky a tedy časově delší omezení pro řidiče,“ doplnil mluvčí ŘSD.

Cena za výměnu svodidel činí 52 milionů korun bez DPH. Svodidla se mění i přesto, že je dálnice D48, která byla dříve označována jako R48, stále relativně nová. Úseky mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem byly postupně zprovozněny mezi lety 2004 a 2007.

Práce na svodidlech začaly o prázdninách v úseku, který leží na úrovni Dobré a Vojkovic, v těchto týdnech se pracuje v okolí sjezdu na Tošanovice.