Děti se tam učí psát všemi deseti. Pomocí speciálního program All ten fingers se seznamují s jednotlivými písmeny, pak s jejich shluky a nakonec s celými slovy, větami i kratšími texty. „Pak se jim ukáže tabulka s rychlostí a počtem chyb, občas si uděláme i soutěž, aby to pro děti bylo zábavnější," uvedla učitelka Marta Pavlíčková.

Podle ní děti ani dnes, kdy má počítač prakticky každá domácnost, neumí dobře psát všemi deseti. „Umí pracovat s Facebookem a hrát hry, ale písmena hledají a píší pouze pomocí ukazováčku. Vzhledem k tomu, v jaké žijeme době, je důležité, aby děti uměly psát všemi deseti, je to rychlejší a méně to zatěžuje mozek, než když musí písmenka hledat," vysvětluje učitelka.

Kroužek navštěvuje 24 dětí. „Jsou to žáci pátých ročníků, jsou rozděleni do dvou skupin a kroužek tak mají co 14 dní, příští rok chceme kroužek nabídnout i dětem ze čtvrtých tříd," uvedla Pavlíčková.

Dětem totiž jeden školní rok stačí k tomu, aby se s psaním lépe seznámily, ale na důkladné osvojení psaní všemi deseti by potřebovaly při současné hodinové dotaci roky dva.

„Možná, že by děti, které chodí do kroužku nyní, mohly docházet i příští rok, když budou v šesté třídě, bylo by to dobré," dodává učitelka.

I samy děti si ale již po půl roce všímají zlepšení. „Když jsem tady nastoupila, na počítači jsem vůbec neuměla, teď se mi zdá, že už trochu umím," svěřila se jedna z žákyň Kristýna Matusková.

Souhlasí s ní i její spolužáci. „Ze začátku to bylo těžké, teď už vidím zlepšení. Můžu psát rychleji kamarádům," potvrdil další z žáků z kroužku Petr Čurda.

Právě zlepšení jsou ostatně pro děti tou nejlepší motivací.

„Na začátku jsem myslela, že se to nenaučím a chtěla jsem to vzdát, ale zůstala jsem a už se trochu lepším. Můj bratranec to umí dobře, tak jsem chtěla taky," uzavřela další z žákyň Aneta Sobeková.