Ta se touto cestou rozhodla urychlit a zlepšit komunikaci mezi občany a úředníky.

„Nikdo z nás nemůže být všude, proto jsme zřídili službu Hlášení závad. Lidé ji využívají velice často a my jsme za to rádi. Denně nám dojdou až tři upozornění. Ohlášení se navíc okamžitě dostane k člověku, který za jeho řešení zodpovídá,“ uvedla před časem tajemnice Městského úřadu v Bohumíně Dagmar Fialová.

Službu Hlášení závad, která funguje na webu města i v rámci mobilní aplikace, Bohumín nabízí už bezmála pět let. „Lidé nám za tu dobu poslali přes 2700 hlášení. U drtivé většiny z nich zajistila radnice okamžitou nápravu,“ říká mluvčí radnice Lucie Kolková s tím, že uživatelé nejčastěji hlásí problémy s dopravními značkami, s černými skládkami, případně nějaký výmol na cestě.

Podobnou službu nabízí na Karvinsku například i v Rychvaldu a pod názvem Dej Tip v Havířově.

Na začátku roku vlastní aplikaci na hlášení závad spustili i v Petrovicích.

„Věříme, že služba přispěje nejen ke zlepšení vzhledu obce, ale také posílí komunikaci občanů s úřadem,“ vysvětluje Josef Němčík z petrovické radnice. Nedávno se tak obec touto cestou postarala o umístění nového zrcadla v méně přehledné křižovatce či odstranění nepořádku na jedné tamní autobusové zastávce.

Kromě aplikací a webových odkazů vsadila pak některá města na speciální e-mail, kam mohou lidé posílat svá upozornění „Tento způsob hlášení velmi dobře funguje už asi dva roky. Jsme za spolupráci a všímavost veřejnosti vděční,“ říká mluvčí Karviné Šárka Swiderová s tím, že jen za březen přišlo na e-mail 10 podnětů.

Pavla Krůčková