Několik nabíjecích stanic je v Ostravě, další Havířově nebo Třinci.

"V MSK se nachází celkem 11 dobíjecích stanic, jejichž vybudování bylo podpořeno Moravskoslezským krajem. Jde o jednu rychlodobíjecí stanici o nabíjecím výkonu 50 kW a 10 běžných dobíjecích stanic o nabíjecím výkonu do 22 kW.  Rychlodobíjecí stanice je v Karviné na Ostravské ulici. Zbylých 10 běžných dobíjecích stanic se instalovalo v rámci projektu Krajské nabíječky 

U havířovské stanice, která se nachází na parkovišti u někdejší lékařské pohotovosti na Dělnické ulici, v těchto dnech přibylo nové vodorovné značení, které upozorňuje na místo určené pro nabíjení. Bohužel, stále se nejedná o místo, na kterém nesmí zaparkovat jiná vozidla, protože schází svislé dopravní značení.

Motoristé s elektromobily proto musejí spoléhat na zdravý úsudek motoristů s vozy se spalovacími motory, že jim na tomto místě nebudou překážet. 

Nabíjení elektromobilů bude bezplatné do konce letošního roku. Následně bude zpoplatněno. 

Stanice je vybavena i běžnou zásuvkou na 230V, která zůstane pod proudem stále. Umožňuje bezplatné nabíjení elektrokol, elektrokoloběžek a dalších zařízení. Zásuvka je elektronicky omezena na 200 wattů, aby nebyla využívání k napájení náročnějších zařízení. 

Elektromobilita

Elektromobil dříve využívala také havířovská radnice. Vůz měla v pronájmu, kdy si úředníci mohli vyzkoušet jeho výhody a nevýhody v provozu. Nevýhody převážily a radnice elektromobil vrátila. Přímo u magistrátu však je dále v průvozu nabíjecí stanice provozovaná společností ČEZ. 

Naopak na výhody elektromobilů město spoléhá v hromadné dopravě. Na linkách MHD jezdí od letošního roku hned tři elektrobusy. ČSAD se nebojí ani zimy.

"Elektrobusy se v noci nabíjejí, takže se i temperují. Zima by jim samotným a jejich bateriím škodit neměla. Větší zátěží jsou pro ně naopak vysoké letní teploty," řekl Deníku ředitel osobní dopravy ČSAD Havířov Jakub Vyvial.