Zatímco u nás se třeba cena naturalu 95 drží na úrovni kolem pětatřiceti korun, u polských pump se prodává při přepočtu ze zlotých na koruny od jedenatřiceti do dvaatřiceti korun.

Obdobné to je i u nafty. Na té se dá při nákupu v Polsku ušetřit možná ještě o pár desetihaléřů více než u benzinu.

„Jezdím do Chalupek, to mám z Ostravy míň než deset kilometrů. Vždycky si počkám, až mám v nádrži už jen pár litrů, a pak u polské pumpy naberu plnou nádrž,“ říká třiatřicetiletý Aleš z Ostravy.

Jeho auto jezdí na naftu, nádrž má velkou. „Pokaždé jsem zatím tankoval přes padesát litrů. Když ušetřím proti našim pumpám na litru přes tři koruny, tak při každé cestě do Polska ušetřím něco mezi dvěma až třemi stovkami korun. Od května jsem bral naftu u polských pump asi čtyřikrát. To mám ušetřenou více než tisícovku,“ vysvětluje mladý muž.

Obdobně odpovídá i muž, kterého jsme se dnes u první pumpy na polské straně v obci Chalupki ptali na jeho zkušenosti.

„Dříve, ale to už bylo asi před skoro dvaceti lety, jsem tu jezdíval ještě se svou starou dacií. To tu byl ještě hraniční přechod a člověk jezdil přes celnici. Fronty byly občas delší, takže jsem si postál někdy půl hodiny, jindy i déle. Co si vzpomínám, dalo se tenkrát ušetřit i pět šest korun na litru. Teď už tu celnice není, i ten rozdíl v ceně benzinu je menší, ale pořád to dělá zhruba tři koruny. Záleží, v jakém kurzu vyměníte koruny za zloté. Pokud ti naši pumpaři budou ty ceny pořád držet na pětatřiceti korunách za natural, když ropa zlevňuje jak divá, tak tu budu jezdit na benzin i dále. Už jen z principu. A také abych ušetřil,“ dodává odhadem pětačtyřicetiletý majitel škodovky roomstera s ostravskou poznávací značkou u další polské pumpy v polském pohraničí.